"خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد."

خانه کارگر نباید حزبی باشد

قدس آنلاین- "خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد. "

رئیس انجمن کارفرمایی کشور در واکنش به اظهارات علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: تشکل‌های کارگری که در قانون هستند، جایگاهی اصلی دارند و حزبی نیستند. اگر بخواهیم آن‌ها را صنفی در نظر بگیریم، سه تشکل رأسی که وجود دارد نمی‌تواند مرجعی صنفی برای حمایت از کارگران باشد. خانه کارگر یک تشکل حزبی است و اتفاقاً بخاطر اینکه حزبی برخورد کرده و همیشه وارد بازی‌های سیاسی شده به حوزه کارگری لطمه زده و خواهد زد. خانه کارگر همیشه از منافع کارگر حمایت نکرده و از منافع حزبی حمایت می‌کند، زیرا چاره‌ای ندارد که خود را برای این حوزه زنده نگه دارد.

حمیدرضا سیفی افزود: آقای محجوب در سخنان خود گفته است: «قانون حمایت از حیوانات هم از حیوانات حمایت می‌کند و قرار نیست از شکارچیان حمایت کند. قانون کار در همه جای جهان از کارگران حمایت می‌کند. مگر می‌شود قانون کار که همه آن را قانون حمایتی از کارگران می‌دانند از کارفرمایان حمایت کند؟ معلوم است که این قانون باید از کارگران حمایت کند. این قانون رسالت دیگری غیر حمایت از کارگران ندارد»، من از نماینده خانه کارگر تعجب می‌کنم که قانون کار را تنها حمایت‌گر کارگر می‌داند. قانون کار، قانونی دو طرفه بوده که تعادل و روابط اصولی بین کارفرما و کارگر ایجاد می‌کند. البته آن افرادی که در حوزه کار، طرف کارفرما یا کارگر را می‌گیرند، غافل هستند که این نوع دید به کارگر و کارفرما لطمه می‌زند. ضمن اینکه باید باور داشته باشیم کارگر و کارفرما دو جزء جداناپذیر هستند، اما برای تعیین روابط قانونی و اصولی احتیاج به وجود قانون است. مانند قوانین حاکم در زندگی که نمی‌توانیم بگوییم این قوانین، قانون حمایت از زن یا قانون حمایت از شوهر است. این نوع نگاه، همیشه به کارگر و جامعه کارگری لطمه وارد کرده است و هیچ حمایت‌گری نداشته است. علاوه بر آن استفاده از تمثیل‌های حیوان و شکار که در سخنان ایشان آورده شده، واقعاً در شأن جناب آقای محجوب نیست. فکر می‌کنم ایشان یا به بحث اشراف نداشته‌اند یا حواس شان معطوف به سخنانی که فرموده‌اند نبوده است.

رئیس انجمن کارفرمایی کشور در پایان با ابراز تأسف از این جمله دبیر کل خانه کارگر که: کارفرمایان نخستین قانون گریزان هستند؛ ادامه می‌دهد: آقای محجوب در سخنان خود با جسارتی تمام به کارفرمایان کل کشور توهین کرده‌اند. من از ایشان خواهش می‌کنم حرف شان را با صراحت در روزنامه، تلویزیون یا رسانه پس بگیرند. کارفرمایان تا به حال کجا قانون گریز بوده‌اند؟ البته در حوزه کارگری یا کارفرمایی ممکن است افرادی قانون‌گریز وجود داشته باشند. اما استفاده از کلمه کارفرمایان که «آن ها تماماً قانون گریز هستند» در شأن آقای محجوب بعنوان رئیس حزب خانه کارگر نیست و باید پاسخگو بوده و حرفشان را پس بگیرند. این جمله توهینی به حوزه کارفرمایی است آن هم در زمانی که کشور در اقتصاد مقاومتی و در جنگ اقتصادی است؛ استفاده از این کلمات و این فضا برای کوباندن فضای کارگری و کارفرمایی در حقیقت لطمه زدن به مدیریت و توسعه کشور است. هر شخصی که این نگاه اشتباه را دارد و در این شرایط از این ادبیات و کلام استفاده می‌کند، طبیعتاً باید در اندیشه، فکر و حتی اهداف خود بازنگری کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.