بجستان- نماینده شهرستانهای گنابادو بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور حمایت از کشاورزان بجستانی اولین صندوق حمایت از کشاورزان با مشارکت کشاورزان و دولت پس از مشهد در بجستان کلید خورده است.

صندوق حمایت از کشاورزان در بجستان کلید خورد

به گزارش قدس انلاین، صبح امروز حمید بنایی نماینده شهرستانهای گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری بجستان گفت: سوا و جدایی و حزبی و گروهی کار کردن کار بسیار ناشایستی بوده وضرر آن را مردم می برند و برای منطقه بسیار سخت هست با اتحاد و همدلی و پی گیری مطالبات شهر و شهرستان باید برای پیشرفت منظقه و رضایت مردم تلاش کنیم.

بنایی افزود: امروز با کمک مردم و مسئولان در بجستان استارت حمایت از بخش کشاورزی زده شده و دربجستان به عنوان اولین شهر استان پس از مشهد موافقت صندوق حمایت از بخش کشاورزی کلید خورده و به لحاظ اینکه دولت نمی تواند کمک کند باید مردم خودشان پای کار بیایند و این نمونه ای از اقدام وعمل است.

وی گفت: این صندوق با ۱۰ میلیارد تومان که نیمی از آن را کشاورزان منطقه کمک خواهند کرد برای ارتقاء و پیشرفت بخش کشاورزی و حل مشکلات کمک می کند.

نماینده شهرستانهای گناباد و بجستان با تاکید براینکه مدیران در جلسات ننشینند و سیب و موز بیت الامال را بخورند و هیچ خروجی نداشته باشد گفت: در بجستان مدیران کم کاری می کنند چرا در استان جلسه نمی گذارند و مشکلات شهر خود را مطرح و مطالبه داشته باشند باید برنامه ریزی کنند و همه دست بدست هم دهیم و برای آینده برنامه داشته باشیم بدون برنامه کاری از پیش نخواهیم برد الان بگویید سند توسعه شهرستان بجستان کجاست کار استخر تمام شده برنامه بعدی چه هست باید برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کار جهادی یعنی اینکه جذب اعتبار کنیم با تلاش و تماس با مسئولان و در این دو سال گذشته مدیر کل ها و وزیر و مسئولان زیادی به شهر ستان آمده اند و حداقل کار این است که با منطقه آشنا می شوند ووقتی مشکلی مطرح می شود می دانند کجا است شهرستان ما و با تلاشهای صورت گرفته توانسته ایم ۱۱۰۰ تن قیر برای شهرستان بجستان بگیریم که همه روستا ها آسفالت شوند و این میزان قیر یعنی ۱۰ میلیارد پول به حوزه شهرستان آمده  که خودرقم بزرگی است.

وی تصریح کرد: ما هم شایدکم کاری کرده ایم و به جای  ۲۸۰۰ میلیارد تومان ۲۸ میلیارد نتوانسته ایم جذب کنیم و این ضعف من و شما مسئول است وبرای کارخانه دام وطیور مارندیز که از بین می رفت و به فراموشی سپرده شده بود ۳۰ میلیارد تومان جذب شده و برای خانمی در همین مارندیز که تقاضای ایجاد کارگاه قالی بافی داشته ۳۰۰میلیون وام گرفته شده که حداقل ۱۰۰ نفر از بیکاری نجات پیدا خواهند کرد.

نماینده مجلس گفت: در حالی که مشکل آب شهر یونسی تمام شد برای آب بجستان نیز کار های خوبی صورت گرفته و برای شهرک فرهنگیان بجستان با کمک مردم ۴ میلیارد اعتبار گرفته شده و این را بدانیم که مردم به گردن ما حق دارند مردمی که خون داده اند مارا به اینجا رسانده اند و  از ما انتظار هم دارند باید بدور از حاشیه ها با ارائه طرح و برنامه و برنامه های در آمد زا برای پیشرفت پایدار و ایجاد اشتغال کار تلاش کنیم.

در جلسه شورای اداری بجستان که صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان در شهر یونسی برگزار گردید حسین ابراهیمی فرماندار بجستان در ابتدا ضمن معرفی حمید زارع حسینی شهردار شهر یونسی از خدمات شهر دار اسبق این شهر تقدیر و تشکر کرده و اظهار داشت: برای حل مشکلات شهر یونسی کار های خوبی صورت گرفته و امسال با توجه به اینکه سال تولید و اشتغال است بخش اعظم کارها در بخش یونسی انجام شده و این به لحاظ پی گیریها و تلاش مردم و مسئولان این بخش بوده است.

 ابراهیمی گفت: اعتباراتی که امسال در شهرستان داریم بسیار بالاتر از سالهای گذشته می باشد و بعضا در برخی حوزه ها اعتبارات ۵ برابر شده و باید تلاش کنیم از این ظرفیت بوجود آمده به خوبی استفاده کنیم و در بخش یونسی نیز بسیار بیشتر از بخش مرکزی پول داده شده که البته مشکلاتی هم هست و برای رفع آنها نیز تلاش می کنیم.

فرماندار بجستان آسیبهای اجتماعی و در راس آنها مسئله طلاق و اعتیاد را مشکلات مهمی دانست و از همه دستگاهها خواست با حساسیت بیشتری مسئله را پی گیری کنند وگفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که تاکیدات رهبری و رئیس جمهور می باشد را باید جدی گرفته و توجه به فرهنگ نماز رانیز باید جدی بگیریم که در حال حاضر با حضور همه مسئولان هر هفته در یکی از مدارس نماز با جماعت در جمع دانش آموزان برگزار می شود.

نماینده عالی دولت با هشدار به تمامی مسئولان شهرستان گفت: نباشد مسئولی که در پشت میز بنشیند و پی گیر مطالبات شهرستان نباشد و با این کلمه که دست شما درد نکند و پی گیری خواهیم کرد کار را تمام کند زیرا برای پروژه های عمرانی کمبود اعتبار داریم و اگر رخوت و سستی توسط مسئولان صورت بگیرد واویلا و همه بدانند که ضمن اینکه از حداقل ها نباید بگذرند برای ۵ میلیون تومان خیلی از پله ها  بالا و پایین رفته ایم وتلاش کرده ایم و به سادگی به دست نیامده که به راحتی  از دست بدهیم.

فرماندار بجستان نیز با تاکید بر پی گیریهای نماینده شهرستان از تشکیل صندوق توسعه کشاورزی خبر داد که این اولین شهرستان در استان خراسان می باشیم که این صندوق خود کمکهای خوبی می تواند به کشاورزان منطقه داشته باشد.

در این جلسه امام جمعه شهر یونسی و بخشدار این بخش مشکلات و مطالبات بخش و مردم را بیان و از خدمات انجام شده در این بخش تقدیر و تشکر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.