گناباد-فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای سایبر توسط پلیس فتا شهرستان گناباد دستگیر شد.

عامل تولید و نشر کلیپ دروغین جاماندن قیچی در شکم بیمار دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار غلامعلی کریمی در تشریح خبر اظهار کرد: با ارجاع دادخواهی نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های شهرستان گناباد (اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی گناباد) مبنی بر انتشار کلیپ تصویری با موضوع جاماندن قیچی در شکم بیمار، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام عالی انتظامی افزود: نماینده حقوقی بیمارستان به عنوان شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا بیان داشت، انتشار این کلیپ تصویری در شبکه‌های اجتماعی در حالی رخ داده است که تاکنون در بیمارستان مذکور حتی نمونه مشابهی در این خصوص وجود نداشته و قطعا انتشار این فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای از سوی فرد یا افرادی که دشمنی و خصومت خاصی با بیمارستان موصوف دارند، صورت گرفته است و متقاضی شناسایی عامل انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: با تلاش کارشناسان زبده پلیس فتا شهرستان پس از تحقیقات فنی و پلیسی، عامل انتشار کلیپ منتشر شده در فضای سایبری را شناسایی و برای اخذ اظهارات، متهم را فراخواندند.

سردار کریمی ادامه داد: متهم ۴۱ ساله که از شناسایی و دستگیری خود متعجب بود پس از رویت شواهد فنی، بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، سال‌ها قبل به دنبال ورود خون آلوده به کشور، دچار بیماری هپاتیت شده و از آن زمان کینه‌ای از جامعه پزشکی داشته است و در فرصتی که برای انجام کاری به یکی از بیمارستان‌های سطح شهر مراجعه داشته با یکی از بیماران وارد گفتگو شده و در حال توضیح دادن شرح ماجرای عمل جراحی این بیمار که در یکی از شهرها بوده مخفیانه اقدام به فیلم‌برداری نموده است. سپس آن را در شبکه اجتماعی منتشر و در زیر آن می‌نویسد "قیچی در داخل شکم بیمار در بیمارستان مذکور بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: به دنبال اعتراف متهم، وی به همراه پرونده متشکله جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: همه مطالب و محتوای در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان به تعداد کاربران آن قابلیت بازدید دارند، لذا هرگز اقدام به بازنشر مطالب و محتوایی که از صحت و سقم آن مطلع نیستند، نکرده و خود را ناخواسته شریک جرم و هجمه صورت گرفته نکنید.

سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان در حوزه فضای سایبری بوده و شهروندان می‌توانند برای مشاوره و انعکاس دیدگاه های خود در زمینه فضای سایبری به آدرس مذکور مراجعه نمایند.

شایان ذکر است اردیبهشت ماه امسال و چند روز پس از افتتاح بیمارستان علامه بهلول گنابادی، کلیپی دروغین با عنوان جاماندن قیچی در شکم بیماری در این بیمارستان در فضای مجازی منتشر شد که با شکایت دانشگاه علوم پزشکی گناباد، این موضوع پس از دستور مقامات قضایی، توسط پلیس فتا رسیدگی شد و پرونده قضایی متشکله در حال حاضر در مرحله رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.