اهواز_ نخستین جایزه ادبی افشین یداللهی روز ۲۱ دی ماه جاری به میزبانی شهرستان اهواز برگزار شد.

اهواز طلایه دار اولین بزرگداشت جایزه ادبی افشین یداللهی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست محوریت رونمایی از پوستر برنامه بزرگداشت مرحوم دکتر افشین یداللهی و نیز اعلام برنامه های هفته فرهنگی خوزستان در محل تالار اجتماعات این اداره کل؛ اظهار داشت: سال گذشته اتفاق ناگوار رخ داد که پهلوان شعر و ادب این جامعه افشین یدالهی در سانحه تصادف از میان ما پر کشید.
محمد جوروند افزود: به پیشنهاد خانم داورپناه یک گنگره برای این شاعر و ادیب برگزار می شود و مرحوم یدالهی مستحق بیشتر از این ها است.

وی ادامه داد: فردین کوراوند و خانم داورپناه به عنوان دبیر و دبیر اجرایی نخستین جایزه ادبی مرحوم دکتر افشین یدالهی منصوب شدند.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این جشنواره روز ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز تولد مرحوم افشین یدالهی برگزار می شود.
در ادامه این مراسم برادر دکتر افشین یدالهی در توصیف این ترانه سرای گرانقدر گفت: افشین کسی بود که ترانه بعد از انقلاب را دگرگون کرد، ترانه وطنم وی موتور محرکه حرکت های اجتماعی است.
آرش یداللهی تجلیل برادرش از سوی وزارت ارشاد را باعث افتخار دانست و عنوان کرد: خانواده یداللهی همکاری لازم را تا انتها با ارشاد دارد.

لازم به توضیح است: بخش های جایزه ادبی افشین یداللهی در بخش ترانه و شعر محاوره ای، نقد ادبی، مقاله است.
از نمونه آثار چاپ شده این ترانه سرا جنون منطقی، امشب کنار غزل‌های من بخواب، چنین گفت زرتشت با ترجمه آشوری ... را می توان نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.