محمدمهدی حیدریان با اشاره به بودجه ۹۷ بیان کرد که این بودجه با برنامه های اعلام شده حوزه سینما فاصله زیادی دارد.

بودجه ۹۷ برای سینما کافی نیست/ تامین اعتبار از طرق دیگر

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی درباره بودجه پیشنهادی دولت در حوزه سینما برای سال ۹۷ و اینکه چقدر این رقم ها با مشورت وی تعیین شده است، گفت: فرآیند بودجه نویسی فرآیندی طولانی است و چندین ماه است که دوستان ما با سازمان بودجه و افرادی که کارشان تدوین بودجه است در تماس هستند.

وی در پاسخ به اینکه این بودجه چقدر با برنامه هایی که توسط سازمان سینمایی اعلام شده تناسب دارد، بیان کرد: فاصله بسیار زیاد است. رشد این بودجه نسبت به سال گذشته بسیار اندک است مثلا در حوزه هایی ۴ درصد و یا حداکثر ۷ درصد است.

حیدریان درباره تحقق برنامه ها با توجه به بودجه پیشنهادی عنوان کرد: ما برنامه های جدیدی داشتیم که امیدواریم بتوانیم از محل های دیگری بویژه با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای سینما، بودجه آنها را تامین کنیم.

رییس سازمان سینمایی گفت: سینما باید در سال آینده گام های بلندی بردارد و چاره ای هم ندارد. البته بخش خصوصی به میدان آمده است و سرمایه گذاری اصلی را آنها انجام می دهند و باید بتوان برای تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز از تسهیلات استفاده کرد. حوزه فرهنگ حوزه ای نیست که بتواند تسهیلات را به عنوان یک وام تجاری مورد استفاده قرار دهد بلکه حتما باید این تسهیلات به صورت قرض الحسنه باشد و ما در تلاشیم که بتوانیم حداقل در این زمینه امکانی را ایجاد کنیم.

وی درباره اینکه این بودجه چقدر می تواند جشنواره ها را تامین کند پاسخ داد: اساسا من فکر نمی کنم این بودجه به جشنواره ها برسد چرا که آنقدر این بودجه فشرده است و آنقدر نیاز ما به برنامه های جدید زیاد که من از امسال این تنگنا را برای برنامه ها و جشنواره ها احساس می کنم و به دبیران جشنواره ها هم گفته ام که به سمت تامین بودجه جشنواره ها از طریق شرکا و یا علاقه مندان و حامیانی که می توانند پیدا کنند، بروند. حتی جشنواره هایی که اکنون در حال برگزاری هستند نیز شامل این نکته من می‌شود و به این ترتیب بودجه شان تامین می‌شود.

رییس سازمان سینمایی در پایان در پاسخ به این پرسش مهر که آیا فیلم های بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر از ۲۲ عددی که در فراخوان آمده بیشتر می شود؟ عنوان کرد: بعید می دانم ۲۲ عنوان فیلم تغییر کند و فقط ممکن است دبیر جشنواره دو فیلم سینمایی مستند را به این تعداد اضافه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.