بجنورد- مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان راز و جرگلان گفت: سه دستگاه فلزیاب پیشرفته در شهرستان رازو جرگلان کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب پیشرفته در راز و جرگلان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، قاسم بهادری افزود: طی گزارشی مبنی بر تردد مشکوک خودرویی در حوالی روستاهای آدینه قلی و داشلی قلعه، خودروی یادشده توقیف و در بازرسی صورتگرفته تعداد سه دستگاه فلزیاب کشف و ضبط و دو تن دستگیر شدند .

وی ادامه داد: طبق قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش دستگاه‌های فلزیاب، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

بهادری اظهار کرد: متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می ‌شوند و چنانچه شیء یا دستگاهی به ‌قصد کشف اموال فرهنگی، تاریخی در حفاری غیرمجاز مورد استفاده قرار گیرد متخلفان براساس قانون مجازات اسلامی به یک تا سه سال حبس محکوم می‌شوند .

وی بیان کرد: هم‌ استانی ها می‌توانند هر گونه اطلاعات و گزارش در مورد جرم مواریث فرهنگی کشور را از طریق شماره ۰۵۸۳۲۲۲۸۹۵۴ برای پیگیری و رسیدگی به یگان حفاظت استان مخابره کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.