ایلام- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: امروزه آلودگی های هوا، خاک، آب، تخریب جنگل ها، پدیده ریزگردها، کمبود آب و خطر انقراض بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری از مهمترین دغدغه های محیط زیستی به شمار می رود و باید برای آنها چاره اندیشی شود.

آلودگی آب و هوا مهمترین دغدغه محیط زیستی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ایلام، مازیار سلیمان نژاد در نشست با حجت الاسلام و المسلمین امرایی امام جمعه شهرستان چرداول با بیان اینکه امیدواریم با همفکری، تعامل و برنامه ریزی درست و همکاری همه دستگاه های ذیربط و استفاده از ظرفیت و قابلیت های سازمان های مردم نهاد در حفظ محیط زیست گام های موثرتری برداریم، اظهارداشت: اکوسیستم ها و زیستگاه های ارزشمندی در شهرستان چرداول وجود دارد و خوشبختانه تشکل های غیر دولتی فعالی نیز در این شهرستان شکل گرفته است که همکاری لازم را در آموزش جوامع محلی و حفاظت از محیط زیست بر عهده دارند.

امام جمعه شهرستان چرداول نیز در این دیدار به اهمیت موضوع حفظ محیط زیست از دیدگاه دین مبین اسلام پرداخت و گفت: خدمت به محیط زیست، خدمت به خدا است و حفظ محیط زیست وظیفه هر مسلمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین امرایی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در خصوص فرهنگ سازی محیط زیست انجام شده است و با توجه به طبیعت بکر شهرستان چرداول می بایست با تلاش همگانی و انسجام همه دستگاه ها از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری نمود.

وی در پایان از نقش موثر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اقدامات فعالانه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در برنامه های پاکسازی طبیعت و حفاظت از محیط زیست شهرستان تقدیر نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.