خرم ‏آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طرح مدیریت حوزه جامع آبخیز در سطح ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان های خرم آباد ،چگنی و الیگودرز در حال اجراست.

اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در خرم آباد، چگنی و الیگودرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه در اجرای طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز، از ظرفیت مردمی استفاده می شود بیان داشت: نقش مردم در اجرای این طرح جامع ، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: این طرح بر اساس رویکرد علمی و جامع نگری و به منظور مدیریت جامع با مشارکت جوامع محلی و بهره برداران ذینفع در عرصه های منابع طبیعی در حوزه های آبخیز اجرایی می شود.

نجفی در ادامه تصریح کرد : در این طرح، تمامی فعالیت های مرتبط با جنگل، مرتع، آبخیزداری، حفاظت و بهره برداری با حضور تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بصورت یکپارچه انجام می پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: در پی اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در راه حفظ و احیای منابع طبیعی مرتفع خواهد شد.

نجفی به کارکردهای اجرای طرح مدیریت یکپارچه و جامع حوزه های آبخیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حفظ منابع پایه از جمله آب ، خاک، بهبود تنوع زیستی، بهبود معیشت جوامع محلی، کاهش فرسایش خاک، رسوب ،جلوگیری از بروز سیلاب، کاهش اثرات خشکسالی، افزایش بهره وری در منابع طبیعی، بهبود کیفیت آب شرب و کشاورزی، کاهش آثار تغییرات اقلیمی، از جمله کارکردهای مهم اجرای طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.