دو پدیده تازه تنیس جهان در رقابتهای گرند اسلم استرالیا به یکدیگر برخورد کرده اند.

رویارویی پدیده های تازه تنیس جهان در گرند اسلم استرالیا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آس، نخستین گرند اسلم سال ۲۰۱۸ به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است. بزرگان زیادی نتوانستند در تنیس اپن استرالیا حضور داشته باشند. علاوه بر این چند ستاره در طول این رقابت‌ها حذف شدند. استن واورینکا، الکساندر زورف، نواک جوکوویچ، ماریا شاراپووا و گاربینیه موگوروسا از جمله بزرگانی بودند که بر خلاف انتظار، خیلی زود از اولین گرنداسلم سال کنار رفتند. در این  میان چند تنیسور شگفتی‌ساز شدند. عملکرد تنیس ساندگرن و هیون چونگ فراتر از انتظار بوده است.

ساندگرن آمریکایی که در رتبه ۹۷ قرار دارد در دور دوم توانست واورینکا، مرد شماره ۹ جهان را در سه ست پیاپی شکست دهد. او دیروز (دوشنبه) نیز توانست دومینیک تیم مرد شماره پنج جهان را با نتایج ۶ بر ۲، ۴ بر ۶، ۷ بر ۶، ۶ بر ۷ و ۶ بر ۳ شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. ساندگرن که در شروع مسابقه‌ها به خاطر اسم کوچکش (تنیس) به شهرت رسید، اکنون به عنوان شگفتی‌ساز مسابقه‌ها محسوب می‌شود.

با این حال تنیسور آمریکایی یک رکورد عجیب را در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کرد؛ او توانست در تنیس اپن استرالیا بیش از سابقه‌اش در رقابت‌های حرفه‌ای پیروزی کسب کند. ساندگرن پیش از این تنها دوبار طعم پیروزی را چشیده بود اما در این بازی‌ها دیروز چهارمین پیروزی‌اش را جشن گرفت.

تنیسور ۲۶ ساله تاکنون ۱۰ بار در رقابت‌های حرفه‌ای بازی کرده بود. او دوران حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ به خاطر عمل جراحی کتف به رتبه ۷۰۰ سقوط کرد اما اکنون با توجه به پیروزی‌هایی که در گرند اسلم به دست آورد رتبه کنونی‌اش بهتر نیز خواهد شد.

تنیس که نامش را به خاطر گرامی‌داشت پدربزرگش گرفته است باید فردا (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف دیگر شگفتی‌ساز تنیس اپن استرالیا برود. چونگ که اهل کره جنوبی است و تنها ۲۱ سال دارد پس از حذف زورف توانست دیروز نواک جوکوویچ را در سه ست پیاپی شکست دهد. او ۷ بر ۶، ۷ بر ۵ و ۷ بر ۶ پیروز شد. این پیروزی تیتر اصلی رسانه‌های ورزشی جهان شد. چونگ که اکنون در رتبه ۵۸ جهان قرار دارد دوران حرفه‌ای‌اش را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و توانست در سال ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی رقابت‌های Gen Next ایتالیا را به دست آورد. تقابل دو شگفتی‌ساز سومین گرند اسلم سال، نکته جالب بازی‌های فردا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.