بجنورد- استاندار خراسان شمالی با بیان این که از نظر امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی مردم بالاترین جایگاه را دارند، تصریح کرد: ساختن ایران آباد، آزاد و سربلند و ارتقای شاخص های توسعه ای استان ها ازجمله خراسان شمالی با همدلی، همفکری و هم افزایی همگانی محقق می شود.

ارتقای شاخص های خراسان شمالی با همدلی و هم افزایی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی صبح پنجشنبه در آیین ویژه سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن که با حضور آحاد مختلف در میدان شهید بجنورد برگزار شد، به بیان خاطرات خود از دوازدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ و حضور در حلقه محافظان حضرت امام(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: گویی آن روز خورشید را نظاره گر بودیم که خلاف همیشه، از غرب طلوع کرد و درخشید.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برخی مشابهت های تاریخی بین بعثت حضرت رسول اکرم(ص) و قیام تاریخی امام خمینی(ره) را یادآور شد و تصریح کرد: امام ما زندگی پیامبرگونه ای داشت و همانند جدّش که دوازدهم ربیع الاول به یثرب وارد شد، وی نیز دوازدهم بهمن از تبعید ۱۵ ساله به کشور بازگشت. وی ادامه داد: حضرت امام(ره) مثل پیامبر اکرم(ص) که پس از ورود به یثرب، حکومت اسلامی تشکیل داد، با ورود به کشور در بهشت زهرا اعلام کرد که به پشتوانه حمایت های مردم حکومت تشکیل می دهد.

صالحی با تأکید بر این که از نظر امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی مردم همواره بالاترین جایگاه را دارند، جمله تاریخی ایشان یعنی میزان رأی ملت است را گواهی بر این عقیده دانست و تصریح کرد: ایشان به پشتوانه همین حمایت مردمی بود که نظام را در کوران حوادث مختلف هدایت و رهبری کرد و بر توطئه ها فائق آمد.

استاندار خراسان شمالی هم چنین تحقق ایرانی آباد، آزاد و سربلند و ارتقای شاخص های توسعه ای استان ها به ویژه خراسان شمالی را مستلزم همدلی، همفکری و هم افزایی همگان خواند و گفت: دهه فجر امسال ۷۶۶ طرح و پروژه با مجموع هزینه کرد ۴۲۸ میلیارد تومان در استان بهره برداری می شود.

صالحی با یادآوری سهمیه ۸۸۰۰ نفری اشتغال استان در سال جاری خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما بالاتر از سهمیه تعیین شده یعنی ایجاد ۱۰ هزار شغل خالص بود که با توجه به آمار، تاکنون بیش از ۸۵۰۰ شغل ثبت شده است و تا پایان سال به طور حتم نه تنها سهمیه اعلام شده بلکه هدفگذاری ما نیز محقق می شود و از آن فراتر خواهیم رفت.

وی به برخی هدفگذاری های استان ازجمله ایجاد روستاهای سبز و بدون بیکار، تکمیل گازرسانی به تمام روستاهای استان تا سال آینده، تحقق پوشش کامل دیجیتال صدا و سیما به عنوان اولین استان و معرفی خراسان شمالی به عنوان پایتخت موسیقی مقامی ایران هم اشاره و ابراز امیدواری کرد با هم افزایی مردم و مسئولان این اهداف به زودی محقق شود.

پایان بخش این مراسم، گلباران تمثال حضرت امام(ره) و نواختن زنگ انقلاب با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان بود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.