همدان - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر بازنگری تجهیزات ایمنی ناوگان مسافری قبل از ایام نوروز تأکید کرد.

تجهیزات ایمنی ناوگان مسافربری همدان قبل از ایام نوروز بازنگری شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی پناهنده در نخستین نشست درون بخشی طرح نوروزی استان همدان اظهار داشت: با نزدیک شدن به آغاز سال جدید دستگاه‌های فعال در بخش حمل و نقل برنامه‌های متنوعی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی دارند و این دستگاه‌ها چون سال‌های گذشته تلاش می کنند با برنامه مدون برای تامین رفاه و آسایش مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به تجهیز ۱۰۰ درصدناوگان اتوبوسی استان به سیستم سپهتن گفت: این سامانه از طریق دستگاه نصب شده داخل اتوبوس و ارتباط با سیستم پلیس راه اطلاعات ساعت حرکت، سرعت و سایر شرایط ناوگان اتوبوسی و راننده را بدون نیاز به توقف برای پلیس ارسال می کند.

پناهنده با بیان اینکه این اقدام به منظور عدم توقف و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران انجام شده است، افزود: این سامانه به منظور کنترل عملکرد ناوگان حمل‌ونقل مسافر بسیار مثمر ثمر واقع شده است.

وی ادامه داد: نصب سامانه سپهتن در واقع یکی از اقدامات مهم در ایمنی سفر است که به نوعی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان به اجرای موفق طرح نوروزی سال ۹۵-۹۶ و کسب رتبه برتر کشوری از نظر جلب رضایت مسافران از طریق طرح نظرسنجی پیامکی اشاره و عنوان کرد: در ایام نوروز در اســتان همدان همه ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری آماده سرویس دهی به مردم خواهند بود.

مصطفی پناهنده بر اجباری بودن فعالیت خط سیر در ایام نوروز تأکید و اضافه کرد: ۱۰۰ در صد شرکت ها مسافری اتوبوسی استان همدان در قالب خط سیر فعالیت می کنند و نباید خارج از چارچوب آیین نامه این طرح فعالیتی انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت های حمل و نقل تنها با عنوان برند تعریف شده و در قالب خط سیرهای مشخص و تابعیت شرایط و ضوابط شرکت مادر نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند.

پناهنده با توجه به اهمیت به کارگیری مدیران فنی در ایام نوروز یادآور شد: مدیران فنی موظف‌ هستند وسایل نقلیه را از لحاظ مواردی چون، استحکام شیشه ها، تست کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قبل از هر سفر کنترل کنند.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط ناوگان مسافربری در سفرهای نوروزی، گفت: هر دستگاه اتوبوس مسافربری در ایام نوروز برای تأمین امنیت جان مسافران باید قبل از حرکت ضوابط فنی و نکات ایمنی را رعایت کند.

پناهنده با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در بهترین خدمات به مسافران در ایام نوروز ۹۶ گفت: استان همدان همواره در خدمات رسانی به مسافران در هر شرایط پیشرو بوده است.

وی  اضافه کرد: سعی ما بر این است که از حداکثر ظرفیت ناوگان مسافربری برای جابه‌جایی مسافران استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل راهداری استان همدان با اشاره به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی در پایانه‌های استان گفت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اینترنتی از ۱۷ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.