اهواز- مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان عنوان کرد: شکل مصرف گاز باید تهدید تلقی شود که اگر به همین منوال پیش رویم در آینده دچار چالش می شویم، مصرف در خوزستان دو برابر تولید است و زمان صادر کننده بودن ما گذشته است.

خوزستان دیگر صادر کننده گاز نیست/ مصرف گاز در خوزستان دوبرابر تولید است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان در نشست خبری که امروز سه شنبه در سالن جلسات شرکت گاز با اصحاب رسانه انجام شد؛ با بیان اینکه استان ما از سال۱۳۴۴ با احداث پالایشگاه و شروع خط اول سراسری صنعت گاز را تجربه کرد، گفت: تا قبل از این همه گاز هایی که همراه نفت استخراج می شد به شعله تبدیل شده و از بین می رفت، از سال۴۸ تامین سوخت صنعت نوپای پتروشیمی شکل گرفت و احداث، توسعه پالایشگاه و خطوط زیر بنایی برای زیر ساخت پتروشیمی و افزایش درآمد مملکت بوده است.

ناصر حسینی نژاد با  بیان اینکه تا قبل از انقلاب شهرهای کمی گازرسانی شده بودند، اظهار کرد: بعد از انقلاب اکثر شرکت ها میل به خدمات رسانی داشتند و شرکت گاز هم چنین بود اما با شروع جنگ این میل تبدیل به سیاست راهبردی برای تامین سوخت مورد نیاز استان های سردسیر شد.

وی از گاز رسانی شادگان و چند شهر دیگر در دوران جنگ خبر داد و عنوان کرد: بعد از جنگ این کار سرعت گرفت و سایر شهرها نیز به گاز دارها پیوستند.

او استان خوزستان را با داشتن آبهای آزاد و تولید کننده نفت بودن و در مرز بودن آن خاص دانست و اذعان کرد: این باعث ایجاد فرصت های استفاده از اقتصاد مقاومتی شده که یکی از آنها تامین زیر ساخت ها برای فولاد، پتروشیمی، بازار های خارجی از طریق فروش گاز تصفیه شده، بازار جدید فروش گاز و تامین زیر ساخت برای صیانت از نفت می شود.

حسینی نژاد شرایط کنونی گاز را وارد شدن به قرن دوم خود خواند و اضافه کرد: برای استفاده از گاز طبیعی مایع که فرصت بزرگی رخ می دهد در این بخش فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: توسعه گاز رسانی بیش از ۹۵ درصد جمعیت انجام شده به این شکل که از ۷۸ شهر ۷۶ تای آن گاز دارند، دو شهر قلعه خواجه و آبژدان شبکه گذاری در قالب سه پروژه انجام شده و قرار است از طریق تکنولوژی آب فشرده در سال آینده انجام شود.

وی گفت: از لحظه تحویل سال ۹۶ به ازای هر ۴۵ ساعت یک روستا گاز رسانی شده است و این میزان تا امروز به ۱۹۸ روستا رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خوزستان یک استان صنعتی است، خاطر نشان کرد: بیش از ۹۸ سوخت صنایع در  استان از طریق گاز تامین می شود و در طول سالها روند احداث و توسعه صنایع جدید و تبدیل سوخت منجر به میزان مصرف گاز رشد نمایی داشته باشد و همین باعث شده امروز به طور متوسط ۵۴ میلیون متر مکعب مصرف گاز داریم.

وی افزود: سعی شده باعث ایجاد پایداری سوخت در تمام نیروگاه ها باشیم تا با افت و قطعی گاز دچار نشویم، به طور غیرمستقیم تامین برق کردند.

حسینی نژاد با بیان اینکه در نیمه دوم فعالیت شرکت های گاز رسانی هستیم، عنوان کرد: این باید تهدید تلقی شود که اگر به همین منوال پیش رویم در آینده دچار چالش می شویم، مصرف در خوزستان دو برابر تولید است و ما بخشی از این نیاز را از طریق خطوط انتقال گاز سراسری پارس جنوبی وارد می کنیم و زمان صادر کننده بودن ما گذشته است.بنابراین لازم است تمام صنایع در بهینه سازی مصرف رویکرد جدید معرفی کنند تا بهترین راه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گاز محور توسعه و زمینه ای برای ایجاد صنایع مختلف و فعالیت های متفاوت است؛ خاطر نشان کرد: از ۵۰ سال دوم به دنبال کفیت هستیم تا چند سال آینده تمام روستاها تمام می شود و ما به فکر پایدار و ارتقا کارآمدی و بهبود مصرف هستیم، تا فرصت هایی در جامعه ایجاد کنیم برای فعالیت ملی و در کنار آن فعالیت  جهانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.