معاون وزیر خارجه سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق با رد اتهامات کشورهای حامی تروریسم تاکید کرد گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم و ارتش سوریه در حلب و غوطه شرقی استفاده کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل‌المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف از جمله تسنیم تاکید کرد سوریه به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی پیوسته و بر همین اساس،‌در سال ۲۰۱۳ تمام این مواد را در یک عملیات پیچیده منتقل کرد به طوری که این مواد از طریق کشتی‌های آمریکایی و دیگر کشورهای غربی منتقل و در دریای مدیترانه و برخی کشورهای اروپایی منهدم شد.

وی افزود این کشورهایی که سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کنند، خود همین کشورها سلاح‌های شیمیایی ما را منهدم کرده‌اند و حالا می‌‌آیند و سوریه را به  استفاده از آن متهم می‌کنند.

المقداد  تاکید کرد این کشورها، صداقت ندارند و اتهامات بی‌اساسی را مطرح می‌کنند، همچنان این کشورها حقیقت استفاده تروریست‌ها از مواد سمی بر ضد غیرنظامیان و ارتش سوریه را انکار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد گروه‌های تروریستی از گاز خردل و سارین در حلب و غوطه شرقی استفاده کردند و در پی آن ، ۱۰۰ سرباز ارتش به سبب این حملات شیمیایی به بیمارستان‌ها منتقل شدند، آیا دولت سوریه، سربازان خود را هدف قرار می‌دهد؟

معاون وزیر خارجه سوریه افزود تمام این اطلاعات را ما در اختیار کمیته تحقیق مشترک قرار دادیم، اما آن را پیگیری نکردند، زیرا می‌خواهند اثبات کنند که جمهوری عربی سوریه دست به چنین اقداماتی زده است.

وی گفت در هفتم ماه جاری میلادی، اطلاعاتی به دست ما رسید مبنی بر اینکه گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی به دنبال طراحی نمایش شیمیایی در منطقه  الاشعری بین شهرک‌های مسرابا و بیت سوی هستند، جایی که تروریست‌های النصره و فیلق‌الرحمن در آن فعالیت می‌کنند. آنها به دنبال جمع کردن کودکان، زنان و سالخوردگان و آماده‌سازی دستگاه‌های پخش ماهواره‌ای و  دوربین‌ها در حضور کسانی که کلاه‌سفید‌ها خوانده می‌شوند، هستند تا نمایش شیمیایی را اجرا کنند، آنها در آینده نزدیک دست به چنین نمایشی خواهند زد.

فیصل المقداد تاکید کرد : سوریه هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است، به دو دلیل، اول اینکه ما سلاح‌های شیمیایی نداریم،‌دوم اینکه به‌کارگیری چنین سلاح‌هایی را در هر شرایطی محکوم می‌کنیم، ما به اندازه کافی سلاح‌های سنتی برای دفاع از سوریه در اختیار داریم و نیاز به سلاح شیمیایی نداریم، چرا که این سلاح‌ها، کشتار‌جمعی است و صدها نفر را در صورت استفاده می‌کُشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.