۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 594053

ایلام - استاندار ایلام گفت: اعتبارات سال ۹۶ سد ورگر آبدانان باید پرداخت شود.

اعتبارات سد «ورگر» باید پرداخت شود

به گزارش قدس آنلاین، استاندار ایلام ظهر امروز همراه با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سفر غیر رسمی به شهرستان آبدانان با خانواده دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد و سردار شهید صارم طهماسبی دیدار کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به دشمنی های آمریکا با ملت ایران و بهانه های واهی برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف به ویژه در بحث انرژی هسته ای، گفت: ایران از لحاظ پیشرفت علمی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای در منطقه جایگاه مطلوبی نسبت به دهه های گذشته دارد که دشمنان این نظام به ویژه آمریکا و اسرائیل این موفقیت جوانان دانشمند ما را تاب نیاوردند و با حمایت های مالی از منافقین، دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند.

وی افزود: شهید رضایی نژاد یکی از دانمشندان هسته ای ما بود که نشان داد با جهاد علمی هم می توان به کشور خدمت کرد و در این به بالاترین درجه، یعنی مقام عالی شهادت نائل آمد.

سلام امینی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شهید رضایی نژاد را یک برند استانی در سطح ملی و بین المللی دانست و گفت: امثال شهید رضایی نژاد باعث عزت و آبروی نظام هستند و ما با افتخار تمام از این شهید صحبت می کنیم.

پدر شهید رضایی نژاد نیز با اشاره به رشادت های مردم منطقه در دوران دفاع مقدس و بمباران هوایی آبدانان و جنگ زدگی مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس، خواستار استفاده از مزایای قانون مناطق جنگی برای این منطقه شد.

غلامرضا رضایی نژاد در ادامه افزود: جوانان منطقه ما همه همانند داریوش هستند و برای سرافرازی نظام از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند اما ایجاد زیر ساخت های توسعه از جمله تکمیل تونل کبیرکوه آبدانان، توسعه و بهبود فرودگاه و توسعه شهرک صنعتی شهرستان و سد ورگر برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به استان های توسعه یافته یک ضرورت انکارناپذیر است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۹۶ سد ورگر  و مطالبات پیمانکار باید پرداخت شود، گفت: ایجاد فرودگاه یک کار کارشناسی می خواهد که به اعتقاد بنده اگر فرودگاه در آبدانان راه اندازی شود، مثل برخی فرودگاه های دیگر استان های کشور به دلیل عدم تمرکز جمعیتی رونق خاصی نخواهد گرفت و پرواز های فرودگاه ایلام هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شهرستان های دهلران، دره شهر و مهران هم متقاضی ایجاد فرودگاه هستند اما با توجه به تمرکز جمعیتی در مهران و تردد زوار از این مرز، ایجاد فرودگاه در مهران اولویت بیشتری دارد.

در ادامه استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، امینی و کاظم زاده از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین محلی با خانواده سردار شهید صارم طهماسبی دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به رشادت های دلاورمردان در دوران دفاع مقدس،گفت: امنیت و راحتی امروز، مرهون ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس همچون سردار شهید حاج صارم طهماسبی هستیم.

کاظم زاده و امینی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های موجود برای توسعه استان و شهرستان و جنگ زدگی مروم منطقه در دوران دفاع مقدس، بر استفاده مردم آبدانان از مزایای مناطق جنگی تاکید کردند.

همچنین استاندار و نمایندگان مجلس با یک خانواده قطع نخاع در روستای هفت چشمه و یک خانواده دارای سه معلول در مرکز شهر آبدانان دیدار و به مشکلات این دو خانواده رسیدگی کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.