اصفهان-یک کارشناس ارشد گردشگری گفت: طی دو سال اخیر تاکنون با توجه به کاهش درخواست‌ها برای ساخت هتل، همچنین فصلی بودن صنعت گردشگری در اصفهان، نا امیدی در بین هتل‌داران این شهر افزایش یافته است.

حال هتل‌داران اصفهان خوب نیست

امیر مسعود لوافان در گفت و گو با خبرنگارقدس‌آنلاین اظهارکرد: صنعت گردشگری وابسته به دیگر صنایع موجود است، اگر اصفهان آمادگی پذیرش گردشگران را نداشته باشد، هتل‌داری و ساخت هتل در اصفهان نیز کاهش می‌یابد چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

وی یکی از زیرساخت های مهم توسعه و رونق گردشگری را ساخت هتل دانست و افزود: البته اگر زاینده رودی وجود نداشته باشد، تعداد گردشگران اصفهان کاهش یافته و به دنبال آن تقاضا برای ساخت هتل کمرنگ خواهد شد.

این کارشناس ارشد گردشگری اقلیم آب و هوایی، کم آبی، گرمای هوا و ... را در ساخت هتل بسیار تأثیرگذار خواند و تاکید کرد: اگر این مسایل برطرف نشود، تقاضا برای سفر کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: برای ساخت هتل باید سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام و سرمایه‌ها در کوتاه مدت به سرمایه گذار باز گردد تا ساخت هتل توجیه اقتصادی داشته باشد.

لوافان اظهارکرد: هنوز هتل‌داران قدیمی اصفهان پرچم‌دار ساخت هتل در این شهر هستند و طرح های توسعه دارند چون با این صنعت زندگی کرده اند و با چالش‌های آن آشنایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای فصلی بودن گردشگری اصفهان چاره ای اندیشیده شود، تصریح کرد: زمانی اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی بود، اما امروزه به جایگاه دوم تنزل پیدا کرده و البته باید دلایل آن از طریق مدل های علمی بررسی شود.

این کارشناس ارشد گردشگری ادامه داد: ساخت هتل در اصفهان نیاز است به شرطی که سایر  زیرساخت ها همسو با ساخت هتل پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: گردشگری یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه مالی جهت اشتغال، ارزآوری و رونق مناطق محتلف شهری به ویژه مناطق مرکزی و بافت سنتی شهرها به شمار می‌رود.

جشنواره تابستانی راهکاری برای نجات گردشگری اصفهان

لوافان یکی از راههای رونق گردشگری  را گردشگری موضوعی دانست و اظهارکرد: در اکثر نقاط جهان که گردشگری رونق دارد، بر روی گردشگری موضوعی کار می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که پیشنهاد شد به مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که تا چند روز آینده رونمایی خواهد شد، «جشنواره تابستانی اصفهان» است.

این کارشناس ارشد گردشگری جشنواره تابستانی اصفهان را راهکاری برای نجات گردشگری این شهر در فصل تابستان خواند و گفت: اگر همسویی مراکز گردشگری، دیدنی و خرید با همکاری استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی اتفاق افتد، به راحتی می توان یک جشنواره تابستانی بزرگ را در اصفهان رقم زد.

وی ادامه داد: استمرار این جشنواره مهمترین عامل موفقیت آن، همچنین رونق صنعت هتل‌داری در اصفهان و افزایش اشتغال خواهد بود.

لوافان با بیان اینکه باید اهداف سفر گردشگران به شهر اصفهان شناسایی و تقویت شود، گفت: امکانات هتل‌های شهر نیز باید به روز رسانی شود، کیفیت هتل ها را افزایش داد تا بستر خوبی برای میزبانی از گردشگران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.