قدس آنلاین - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک در مشهد با حضور هنرمندان ملی افتتاح می‌شود

مشهد قطب اصلی تئاتر کودک می‌شود

به گزارش قدس انلاین رضا قمرزاده در نشست خبری که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد، گفت : یکی از مسائلی که در مطالعات به آن رسیدم، وجود ظرفیت‌های عظیم در حوزه هنری به‌خصوص تئاتر کودک در این استان است.

وی با بیان اینکه برخی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان که چهره‌های بین‌المللی نیز هستند از خراسان رضوی رشد کرده و شناخته شده‌اند، افزود: اکنون نیاز به شناسایی حوزه نمایشی، ساماندهی و در یک جهت قرار دادن این افراد برای نسل آینده است.

قمرزاده تصریح کرد:تئاتر کودک را می‌توان به‌عنوان یک ابزار درمانگر و آموزشی استفاده کرد تا تاثیرگذاری بهتری در رشد کودکان داشته باشد.

وی با بیان اینکه احیای تئاترهای آئینی خراسان رضوی احیای فرهنگ بومی این استان را به‌دنبال دارد، یادآور شد: می‌توان از تئاتر به‌عنوان ابزاری برای تغییر ارزش‌های گذشته در ذائقه نسل امروز استفاده کرد، چراکه تئاتر می‌تواند اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به‌درستی تکمیل کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی یکی دیگر از اهداف این نهاد را شکل‌دهی انجمن نمایشی تئاتر کودک و نوجوان در این استان برشمرد، با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر استعدادهای خوبی وجود دارد، متذکر شد: یکی از ضروریت‌های پرداختن به تئاتر کودک، تمرین نقش‌پذیری فرزندان است، چراکه گاهی بچه‌ها برای حضور در اجتماع انگیزه‌ای ندارند.

قمرزاده خاطر نشان ساخت :امروز توانستیم یکی از بهترین محل‌های خود در خراسان رضوی را برای راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان شامل ۲ سالن تئاتر و یک موزه که عروسک‌های گذشته در آن نگهداری می شود، احیاء کنیم.

ویاعلام کرد: پلاتویی تخصصی برای اجرای نمایش کودک راه‌اندازی شده که برای آموزش تئاتر عروسکی، خیمه شب‌بازی و پژوهش، مناسب‌سازی شده است.

قمرزاده از راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان کشور، اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک واقع در بلوار فکوری ۴۵، خیابان فراز یک افتتاح می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت : همزمان با افتتاح مرکز تخصصی تئاتر کودک از داوود کیانیان پیشکسوت تئاتر کودک نیز با حضور هنرمندان ملی، تجلیل می‌شود و این تجلیل به نوعی تجلیل از این هنر، تئاتر کودک و نمایش استان است.

وی با بیان اینکه مشهد قطب تئاتر کودک می‌شود، تاکید کرد: من این مساله را دست‌نیافتنی نمی‌دانم، چراکه امروز تئاتر مورد استقبال خانواده‌ها بوده، یک نکته در این خصوص این است که ما باید مدیریت کنیم تا این هنر به انحراف کشیده نشود و دست‌مایه یک عده خاص نشود.

قمرزاده یادآور شد: مرکز تخصصی تئاتر کودک، کودکان ۶ تا ۱۸ سال را پوشش می‌دهد و در روز افتتاحیه داوود کیانیان و احتمالا رضا کیانیان و همچنین از اعضای انجمن پیشکسوتان تئاتر افرادی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.