قدس آنلاین: براساس این دستورالعمل مجوز حمل آب به تانکرها صرفا در صورت داشتن کلیه شرایط لازم و رعایت دقیق موارد ابلاغی داده می‌شود، که این موضوع ضمن نوسازی ناوگان حمل آب، باعث شده هدر رفت آب به حداقل ممکن برسد.

اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی جهت توسعه شبکه آبیاری تحت فشار فضای سبز/ ممنوعیت آبیاری تانکری فضای سبز در روز

به گزارش قدس آنلاین:معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: امسال از سوی شهرداری مشهد بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار تخصیص داده شده است.

کاظمی همچنین از ممنوعیت آبیاری تانکری فضای سبز در طول روز در راستای کاهش ترافیک خبر داد و اظهار کرد: با ابلاغ بخشنامه‌ای به مناطق مختلف شهرداری مشهد از ابتدای خردادماه آبیاری تانکری فضای سبز در طول روز ممنوع و تنها در طول شب مجاز خواهد بودو آبیاری خارج از این بازه زمانی تخلف محسوب خواهد شد.
وی افزود: مجوز حمل آب به تانکرها صرفا در صورت داشتن کلیه شرایط لازم و رعایت دقیق موارد ابلاغی داده می‌شود، که این موضوع ضمن نوسازی ناوگان حمل آب، باعث شده هدر رفت آب به حداقل ممکن برسد.
کاظمی تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، حجم آب مورد نیاز مناطق به تفکیک هر لکه فضای سبز تعیین و پس از تایید نهایی، طی روزهای آتی به مناطق ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مناطق شهرداری مشهد باید حجم آب مورد نیاز فضاهای سبز منطقه و برنامه آبیاری ماهیانه برای هر آبیاری هر لکه را تنظیم و جهت اجرا به پیمانکاران ابلاغ کنند و با دقت بر نحوه صحیح اجرای کار نظارت کرده و از هرگونه بیش آبیاری ممانعت به عمل آوردند که اجرایی شدن این اقدامات گام بسیار مهمی در مدیریت مصرف آب در فضای سبز خواهدبود.
کاظمی به اجرای شبکه جداسازی آب خام از آب شرب فضای سبز شهر مشهد اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۸ کیلومتر از شبکه اصلی از پارک بهشت تا میدان نمایشگاه و بولوار نمایشگاه تا لادن و بیش از ۱۰۴ کیلومتر شبکه فرعی نیز اجرا شده است.
وی اضافه کرد: همچنین این شبکه در مناطق ۱۰ و ۱۲ شهرداری که با محدودیت منابع آبی مواجه بودند و نیز کمربند سبز جنوبی نیز اجرا و اکنون در منطقه ۹ در حال انجام است که اجرای آن ضمن کاهش تردد تانکر و هزینه‌های حمل، در افزایش راندمان مصرف و بهره‌وری آب نیز تاثیر بسیار زیادی داشته است.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد به تاکید جدی شهرداری بر استفاده از آب‌های نامتعارف و غیرشرب برای آبیاری فضاهای سبز اشاره کرد و گفت: براین اساس با احداث تصفیه خانه‌های لوکال و سیستم‌های نوین تصفیه فاضلاب، آب مورد نیاز فضای سبز را تا حد امکان از محل پساب تصفیه شده، تامین خواهد شد.
کاظمی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری تصفیه خانه سیدی و تصفیه خانه چهل بازه در مجموع با ظرفیت بیش از ۱۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری خواهند رسید و ۱۳ تصفیه‌خانه دیگر نیز طبق برنامه، طی سال‌های آتی اجرا خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.