علی اعطاء گفت: شورا و شهرداری تهران در تغییر رویکرد از سخت افزاری به نرم افزاری تا کنون هیچ دستاورد ملموسی نداشته است.

دستاورد ملموسی در نگاه نرم به تهران نداشته‌ایم

علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران درگفتگو با خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نگاه صرف سخت افزاری به پایتخت از سوی مدیریت شهری و شورای شهر سابق  همواره مورد انتقاد بعضی از کارشناسان حوزه شهری و حتی اعضای اصلاح طلب شورای شهر بوده است بر همین اساس  وقتی با برگزاری انتخابات، شورای دوره پنجم شهر بدست جریان اصلاح طلب افتاد  از همان ابتدا تغییر رویکرد از نگاه سخت افزاری به نرم افزاری  به عنوان یک  سیاست راهبردی  در اداره  پایتخت کلید خورده با این وجود سوال اینست که این نگاه  تا چه اندازه عملیاتی شده و تا کنون چه نتایجی بدنبال داشته است؟ گفت: سوال خوبی مطرح کردید. تثبیت یک نگاه جدید کار سخت و زمانبری است.

وی با اشاره به اینکه  منظور از نگاه نرم به پایتخت این نیست که کارهای عمرانی در آن  نخواهیم کرد، افزود: شهر یک موجود زنده است و باید فعالیت های عمرانی در آن صورت گیرد اما کار عمرانی  فی النفسه اصل نیست و اگر ضرورت داشته باشد انجام می‌شود اما اگر ضرورت نداشت حتما لازم نیست برای فعال نشان دادن شهر آنرا مثل یک کارگاه ساختمانی به نمایش بگذاریم.  البته از گذشته یکسری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنیم.

وی ارتقای سطح کیفی محیط زندگی شهروندان تهرانی را  ضروری دانست وتصریح کرد: معتقدیم با اجرای برنامه‌های کم هزینه اما پُرفایده میتوان چنین هدفی را دنبال کرد. یعنی می‌شود با مداخله‌های کوچک مقیاس و کار در بافت‌های تاریخی، باغات و ... سطح کیفی  زندگی مردم را افزایش داد از این رو  لازم است بجای اجرای پروژه‌های عمرانی پُر شمار به سمت انجام این گونه کارها حرکت کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  از عمومی کردن باغات بجای  برج سازی  در آنها، بازسازی   تئاتر نصر و احیای خیابان لاله‌زار به عنوان نمونه‌هایی از نگاه  نرم به پایتخت یاد  کرد و گفت: باید اقدامات خود را بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و میراث طبیعی متمرکز کنیم اما این که شورا  و مدیریت شهری تهران در پیاده کردن نگاه یاد شده تا چه اندازه توفیق داشته‌اند باید اذعان کنم که دستاوردهای ملموسی  نداشته‌ایم و این نکته‌ای است که به هیچ وجه  آنرا نفی نمی‌کنیم. البته  جهت گیری ما در این راستا بوده و امیدواریم در پایان دوره فعالیت شورای پنجم شهر تهران بتوانیم یک فهرست از دستاوردهایی که ملموس باشند را ارائه  نمائیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.