فوتبال هرگز به خون فلسطینی ها آلوده نمی شود...

به گزارش قدس آنلاین، این روزها که تیم ملی درگیر بازی های سنگین جام جهانی است، بروز هرگونه حاشیه می تواند ضربه مهلکی برای شانس های ایران باشد؛ و رژیم صهیونیستی نیز در حال حاضر بهترین موقعیت را برای ضربه زدن به آرامش تیم ملی پیدا کرده است. اینکه عده ای در توئیتر در تلاش برای رونق دادن هشتگ «مهدی طارمی را محروم کنید» هستند به خاطر توئیت‌های چند وقت پیش او در دفاع از انقلاب و بازتاب صحبت‌های رهبری برای نابودی صهیونیست هاست. آنها در کوران رقابت‌های جام جهانی دم از محرومیت طارمی می زنند چون که تیم ملی رقابت های خود را در جام جهانی با پیروزی آغاز کرده و برای شگفتی آفرینی تلاش می کند. اگر اکنون به توئیتر طارمی سر بزنیم مدت ها است به جز پیام های مربوط به جام جهانی چیز دیگری نخواهیم دید اما به یکباره چنین جوی علیه او و تیم ملی راه می افتد. چنین جریانی علیه طارمی مانند آن است که عده ای در میان درخشش کریستیانو رونالدو در جام جهانی و هت تریک در اولین بازی مقابل اسپانیا، ناگهان عکس‌های قدیمی او با شال گردن پرچم فلسطین و صحبت هایش از این کشور و انتقاد از صهیونیست ها را ناگهان دوباره مطرح کنند. چنین کاری غیر ممکن به نظر می رسد چون قدرت رسانه ای پیرامون رونالدو اجازه چنین اتفاقی را به کسی نخواهد داد.  

■ شوت رونالدو به دروازه اشغالگرها
کریستیانو رونالدو در حرکتی، کفش طلایی خود را که در سال ۲۰۱۱ برنده شده بود، برای کارهای خیریه ای که در باشگاه انجام می شود، اهدا کرده بود. این کار از سوی CR۷، تنها برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام شده بود. این کفش با مبلغی به میزان ۴/۱ میلیون یورو قیمت گذاری و فروخته شد و این پول به منظور احداث مدارس متعددی که در نوار غزه از سوی اشغالگران تخریب شده بود، اهدا شده است.
رونالدو در سال ۲۰۰۸ تنها به این حرکت بسنده نکرده و در دوران حضورش در بین شیاطین سرخ، با شال مخصوص فلسطینی ها هم دیده شده است. این اعمال رونالدو سبب انتقادات شدید لابی های صهیونیستی و غربی از او شد. رونالدو، شخصا، در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، از فلسطین اشغالی دیدن کرده و به گرمی مورد استقبال مردم قرار گرفته و از سوی آنها اسکورت شده است، اما باز هم از سوی رسانه های صهیونیستی، مورد انتقادات شدید قرار گرفته است.

■ حمله فردیناند و کانوته
امروز در حالی صهیونیست ها علیه طارمی به خاطر اظهاراتش بر طبل محرومیت وی می کوبند که ستاره‌ای چون ریوفردیناند قبلا با حمایت از فلسطینی‌ها انزجار خود را از اشغالگران با این جملات بیان داشت: «آیا جام جهانی واقعا مهم تر از فلسطین است؟ »
یا فردریک کانوته با گفتن «بمباران غزه، یک مجازات دسته جمعی و غیرقانونی است. جهان در سکوت به تماشای این بی عدالتی و کشتار کودکان فلسطینی نشسته است.» به رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

■ بی اعتنایی صلاح به صهیونیست ها
در این بین بازیکنی مثل محمد صلاح، ستاره مصر با بی اعتنایی‌هایش صهیونیست ها را بارها اذیت کرده است. او سال ۲۰۱۳ که در تیم بازل سوئیس توپ می زد زمانی که تیمش خود را برای مسابقه با تیم مکابی حیفای اسراییل آماده می کرد باشگاه از او خواست تا به پروتکل های فیفا احترام بگذارد و با بازیکنان تیم رقیب یعنی صهیونیست ها دست دهد. اما صلاح خوب می دانست که این کار افکار عمومی عربی را علیه او بسیج خواهد کرد. بنابراین در یک وقت مناسب و قبل از آغاز بازی با مکابی (نماینده رژیم اشغالگر قدس) صلاح عمدا برای تعویض کفشهایش از صفی که سایر بازیکنان تیمش درآن ایستاده بودند، تا با بازیکنان مکابی دست دهند،  از مستطیل سبز خارج شد. صلاح پیش از بازی یک کفش اضافی در کنار نیمکت ذخیره تیم بازل قرار داده بود تا با این بهانه بتواند از بازیکنان اسراییلی دور شود و با آنان دست ندهد. او چند نوبت دیگر هم عملا علیه صهیونیست ها موضع گرفته است.

■ طعنه تیز سولانو
اما شاید جنجالی ترین جمله ورزشی را گابریل سولانو، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفته باشد.  او پس از لغو دیدار تیم ملی کشورش با رژیم اشغالگر قدس در صفحه شخصی خود این طور نوشت: «فوتبال هرگز به خون فلسطینی ها آلوده نمی شود. »

■ انزجار مارادونا
در این بین هیچ بازیکنی به اندازه مارادونا مورد انزجار صهیونیست‌ها نبوده است. سال ۹۲ شمسی دیه‌گو آرماندو مارادونا با حضور در افتتاحیه جام خاورمیانه و شمال آفریقا در امارات، حمایت خود را از کشور فلسطین و مردم این سرزمین بار دیگر اعلام کرد.
مارادونا پس از دریافت شال پرچم فلسطین به عنوان هدیه از کنسولگری این کشور آن را بالای سر خود برد. مارادونا در مصاحبه‌ای با تأکید بر حمایتش از مردم فلسطین گفته بود که از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و عصبانیت دیگران برای او اهمیتی ندارد.
وی همچنین تأکید کرده بود که برای فلسطینی‌ها احترام بسیاری قائل است و معتقد است که باید همه از ملت فلسطین حمایت کنند.

■ فریادهای بوفون
جیان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا در بازی مقابل تیم رژیم صهیونیستی زمانی که تیمش اولین گل را به ثمر رساند، فریاد زد: «زنده باد فلسطین، زنده‌باد فلسطین».
این اقدام بوفون خشم گستردۀ اسرائیلی‌ها را در پی داشته است. این بازی در چارچوب مسابقات دور مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ برگزار شد که در پایان آن اسرائیل ۱ به ۳ از ایتالیا شکست خورد. ایمن جاده، مجری شبکه پی‌اِن اسپورت در واکنش به این اقدام بوفون در پیامی توییتری نوشت: «بوفون در کل دروازه‌بانی دوست داشتنی است به ویژه اکنون که بعد از هر گلی که تیمش به ثمر رساند فریاد «زنده‌باد فلسطین» سر داد.» بوفون پیشتر نیز حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده بود. این دروازه‌بان کهنه‌کار ایتالیایی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ لیگ قهرمانان اروپا در بازی یوونتوس با مکابی حیفا، نمایندۀ صهیونیست ها، از دست‌دادن با داویدوویچ، کاپیتان تیم اسرائیلی خودداری کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.