گروه ویژه اقدام مالی FATF ضمن ابراز نا امیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است ولی با توجه به تداوم تلاشهای دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر تمدید کرد.

FATF تعلیق اقدامات متقابل خود در قبال ایران را تا اکتبر تمدید کرد

به گزارش قدس آنلاین،گروه ویژه اقدام مالی FATF ضمن ابراز ناامیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است ولی با توجه به تداوم تلاشهای دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر تمدید کرد.

این در شرایطی بود که دولت آمریکا و متحدین آن تلاش وافری برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای بخاطر عدم اجرای برنامه اقدام با وجود گذشت شش ماه از مهلت پایانی برنامه اقدام داشتند.

بند جدید بیانیه عمومی مربوط به ایران که امروز منتشر شد به شرح زیر است:

FATF فورا از ایران انتظار دارد در مسیر اصلاحات گام برداشته تا این اطمینان حاصل شود که تمامی موضوعات باقیمانده در برنامه اقدام خود را از طریق تکمیل و اجرای اصلاحات مورد نیار به ویژه در فعال کردن قوانین ضروری انجام داده است.

ما انتظار داریم که ایران اصلاحات  در قوانین AML و CFT‌ را اجرایی کرده و کنوانسیون پالرمو و TF‌ را با انطباق کامل با استانداردهای FATF تا اکتبر ۲۰۱۸ تصویب کند در غیر اینصورت FATF درباره اقدامات مناسب و ضروری در آن زمان تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.