سنندج- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از سال ۹۵ تاکنون موردی در ارتباط با خروج و کشف سکه در مرزهای استان نداشته ایم.

خروج ۳ میلیون سکه از مرزهای کردستان صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا میرزایی امروز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران استان که به مناسبت سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: متاسفانه این فرمان رهبری  در کشورمان مغفول مانده است و آنگونه باید و شاید عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان طی سه، چهار سال اخیر در حوزه برخورد با باندهای سازمان یافته عملکرد مطلوبی داشته است، عنوان کرد: تا زمانی که امر مبارزه با قاچاق را فرهنگی و نهادینه نکنیم به هر میزان کشفیات هم داشته باشیم به اهداف نهایی نخواهیم رسید.

وی بیان کرد: اقتصاددانان از قاچاق به عنوان اقتصاد پنهانی که بنیان های اقتصاد را متزلزل می کند، نام می برند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: کمتر محموله های ممنوعه هم چون مشروبات الکی و تحهیزات ماهواره ای از مرزهای کردستان وارد کشور می شود.

میرزایی بیان کرد: خبری مبنی بر  کشف سه میلیون سکه در مرزهای استان که قصد خروج آنها را از کشور داشتند، صحت ندارد.

وی اضافه کرد:  سال ۹۵، هزار سکه توسط اطلاعات در شهرستان مریوان کشف شد و طی دو سال اخیر خروج سکه و ارز از مرزهای استان نداشته ایم ولی واردات مصنوعات و شمش طلا را داشته ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته هم ۳۷ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش ۵۵ میلیارد ریال و ۹۷۱ هزار دلار به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در استان کشف شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: سال گذشته ۱۲ مورد عملیات امحای کالای قاچاق که ۹۷ درصد آن کالاهای مصرف انسانی بودند، به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان انجام شد.

میرزایی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال امحای کالای قاچاق دراستان نداشته ایم، بیان کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۹ میلیون و ۱۶۸ هزارو ۷۶۰ نخ سیگار در استان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۹ درصد کاهش داشته است.

وی میزان کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی را هم ۲۰۱ هزار و ۸۷۰ قلم ذکر کرد و اظهارداشت: کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی دراستان نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۶۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۸ قلم دارو هم در این سه ماهه کشف شده که میزان کشفیات آن ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از کشف ۲ هزار و ۲۱۳ دستگاه موبایل قاچاق در استان خبرداد و گفت: در زمینه کشفیات موبایل قاچاق هم شاهد کاهش ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هستیم.

وی به دلیل کاهش میزان کشفیات قاچاق کالا در سه ماهه اخیر امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسدود بودن مرز و جدیت و تلاش مضاعف مرزبانی و روی آوردن مردم به تجارت قانونی عامل اصلی کاهش کشفیات قاچاق دراین مدت بوده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.