سراج همراه گروه مشهدی «بامداد» شده و شب گذشته اولین برنامه اجرای خود را در آمفی تاتر موسسه همدم برگزار نموده است، این اجرا تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت.

طنین  حسام‌الدین سراج برای خراسانی‌ها

در این اجرا از تصانیف خاطره انگیز و قدیمی به خوانندگی هنرمند نام‌آشنا حسام‌الدین سراج انتخاب شده و تمام اعضای گروهِ نوازندگی نیز خراسانی و مشهدی هستند. بشیر مسلمی نوازنده سنتور؛ رضا شریعتی و سعید راه‌چمنی نوازنده کمانچه؛ آبتین نقوی نوازنده عود؛ قاسم عباسی وزین نوازنده تار؛ یاسر فاطمی نوازنده نی؛ جواد فرزانه نوازنده تنبک؛ سالار مرتضوی نوازنده دف و سرپرست گروه هستند.

سالار مرتضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: برداشتن قدم اول برای مشهد در راستای روند برگزاری و اجراهای موسیقی ایرانی و فاخر بسیار مهم بود که خوشبختانه انجام شد.

وی درباره برگزاری اجرا در شهرهای دیگر خراسان نیز گفت: پیشنهادهایی شده که امیدواریم بعد از مدتی که گروه استراحت کرد در شهرهای دیگر نیز اجرا داشته باشیم.

سرپرست گروه بامداد تصریح کرد: قطعا مشهد مانند همه شهرهای کشور نیاز به موسیقی فاخر دارد و شکی در آن نیست؛ مسئولان هم این موضوع را تایید می‌کنند. در طی سال‌ها به این نیاز توجه لازم نشده است و اولین خروجی این نوع رفتار این بود که می‌بینیم در این سال‌ها مشهد تبدیل به قطب تولید موسیقی زیرزمنی در سطح کشور شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها یک سری اجراها در مشهد و اطراف مشهد برگزار کردند که صرفا منفعت طلبی‌های مالی در آن دیده شده بود و به محتوا و وقاری که یک سالن موسیقی باید داشته باشد، دقت نشد و حاشیه‌هایی ایجاد گردید و در واقع برنامه در محیط‌های نامناسب برگزار شد، صرفا به دلیل افزایش صندلی اجراهایی در باشگاه‌های عروسی، مکان‌های نامناسب و سالن‌های ورزشی برگزار شد و موسیقی ابزاری شده بود که تهیه کننده پولی را به جبیب بزند؛ اکثرا این تهیه کننده‌ها غیر بومی بودند و این بی تدبیری‌ها حاشیه‌هایی را ایجاد کرد که این موضوع به چالش اجرا در مشهد دامن زد.

مرتضوی گفت: با مسئولان صحبت شده که صرفا به هنرمندان بومی برای شروع، اعتماد شود چرا که آن‌ها فضای مشهد را بهتر می‌شناسند تا وقتی اعتمادسازی صورت بگیرد.

وی افزود: در نهایت این اعتماد سازی منجر به این می‌شود که بهترین و فاخرترین اجراهای موسیقی را در سال‌های پیش رو در مشهد داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.