قدس انلاین : یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر «فینگیلی» یک نمایش صحنه‌ای آموزنده برای کودکان است.

«فینگیلی» یک نمایش صحنه‌ای آموزنده برای کودکان
سید جواد رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص اجرای نمایش «فینگیلی» اظهار کرد: تئاتر «فینگیلی» یک نمایش صحنه‌ای زنده و داستان آن درمورد دختربچه‌ای است که قد کوتاهی دارد و به همین خاطر، از سوی همسایگان و دوستان خود مورد تمسخر واقع می‌شود.
وی پیرامون داستان نمایش «فینگیلی» افزود: در ادامه داستان، این دختربچه بخاطر این که مسخره نشود، تصمیم می‌گیرد در مدرسه و خیابان‌ها حضور نداشته باشد.
این کارگردان تئاتر ادامه داد: در بخش دیگری از داستان، کتابی به دست این کودک می‌رسد که در آن وارد سه قصه خواهد شد و از این طریق متوجه می‌شود کسانی هستند که مثل او قد کوتاهی دارند، ولی به دلیل استفاده از فکر و مغز خود، می‌توانند بزرگ باشند. بنابراین، دختربچه به این نتیجه می‌رسد که تیپ، قد و هیکل مهم نبوده و آنچه حائز اهمیت بوده، استفاده از فکر و عقل در انسان است.
رحیم‌زاده پیرامون ایده داستان نمایش خود عنوان کرد: به دلیل حضور در مدرسه، با کودکان زیادی در ارتباط هستم و شاهد بچه‌هایی بوده‌ام که نقصی دارند و همین موجب افسرده‌بودن، انزوا و احساس بد در آنان شده است و بنابراین، به این نتیجه رسیدم که می‌توان چنین‌ نقص‌هایی را در نظر گرفت و روی آن فکر کرد تا از این طریق نشان دهیم این تفکر و شعور انسان و نه ظاهر است که همواره از اهمیت برخوردار بوده و هست.
وی در خصوص بازیگران نمایش صحنه‌ای «فینگیلی» گفت: مهسا اشرف‌زاده، ویدا رفیعی، آرزو صادقی، زهره معصومی و دیگر عزیزان به عنوان بازیگر در این نمایش حاضر هستند؛ ضمن این که نویسندگی و کارگردانی کار نیز بر عهده بنده و تهیه‌کنندگی این نمایش با یوسف سلطانی است.
این کارگردان تئاتر درمورد زمان و مکان اجرای نمایش «فینگیلی» بیان کرد: اجرای نمایش در فرهنگسرای ترافیک بوده و از اول تا ۱۵ مردادماه، از ساعت ۲۰:۳۰ به روی صحنه می‌رود.
رحیم‌زاده در تکمیل سخنان خود، در خصوص اهمیت تماشای تئاتر برای کودک و خانواده‌ها اظهار کرد: اتفاق خوبی است که کودکان در این فصل تابستان و در کنار خانواده‌های خود، از نمایش‌های روی صحنه دیدن و از تئاتر حمایت کنند و در عین حال، خانواده به این نتیجه برسد که دیدن تئاتر، به شرط این که حرفی برای گفتن داشته باشد، بسیار تاثیرگذارتر از شنیدن چند جمله یا خواندن ۱۰ کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.