مهناز خجسته نیا: تعطیلی یکباره دو آتلیه معروف و سرگردانی مشتریانی که فیلم و عکس های بهترین خاطرات زندگی مشترک آنها بلاتکلیف مانده است بهانه ای می شود تا صحبت از دردهایی به میان بیاید که هم مشتری و هم صاحبان این حرفه را رنج می دهد.

رانت بازی پشت استودیوهای عکس و فیلم

درد دل هایی که به دلیل یکسری رانت های پشت پرده در ثبت شیرین ترین خاطرات زندگی اتفاق می افتد اما کاملا نادیده گرفته می شود.

وقتی برای تایید و یا رد واقعیت فرار دو آتلیه برند و پر مشتری شهر، سراغ رئیس اتحادیه عکاسان مشهد می رویم او از تدوین طرحی خبر ی دهد که شاید زمان آن کمی دیر باشد اما الان هم خیلی امیدوار کننده است.

او در نهایت تاسف مشکلات پیش آمده برای مشتریان دو آتلیه سرشناس شهر را تایید می کند و می گوید: با تایید نهایی این طرح توسط سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف از این پس نحوه قراردادها بین مشتریان و صاحبان این واحدهای صنفی یک شکل خواهد شد.

دائمی در گفتگو با گزارشگر ما می گوید: مشکل این آتلیه ها از سال 95 آغاز شد.

وی با بیان اینکه با افزایش سرسام آور تجاری های موقت، صنف عکاسی یشترین لطمه را خورد می افزاید: این در حالی است که زیربنای مورد نیاز سایر صنوف حتی زرگری قابل مقایسه با این صنف نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهیت فعالیت این صنف با گذشته خیلی متغییر شده است اظهار می دارد: اجاره های سنگین در کنار هزینه های سرسام آور تجهیزات سود این صنف را بسیار اندک کرده است.

این مقام مسوول بروز رانت های پشت پرده بین صاحبان تالار، باغ  سالن هتل ها و آتلیه داران را دلیل جبران سود اینگونه فعالیت ها عنوان می کند و می گوید: متاسفانه این رانت بازی ها روز به روز در حال افزایش است.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری زوج های جوان در انتخاب آتلیه و عکاسی می افزاید: اگر کار عکس و فیلم برداری از مجالس به دور از رانت بازی ها صورت بگیرد قطعا با تقسیم کار بین این صنف نه تنها مشتریان گرفتار رانت بازان نخواهند شد بلکه برای سایر واحدهای صنفی عکاسی نیز مشکل پیش نخواهد آمد.

وی خواستار دقت بیشتر مشتریان می شود و می گوید: متاسفانه صنف عکاسی به دلیل رانت های بی حساب و کتاب در حال از بین رفتن است.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و آتلیه داران مشهد با بیان اینکه تخفیف های غیر واقعی باغسراها و تالارهای عروسی برای معرفی واحد عکاسی کاملا تخلف است می گوید: متاسفانه زوج های جوان به دلیل عدم اطلاعات کافی بیشترین ضربه را از این فعالیت های غیر قانونی می خورند.

وی با بیان اینکه مشتریان باید در انتخاب عکاس و فیلمبردار کاملا آزادانه اقدام کنند می افزاید: بعضا قیمت های سرسام آور پکیچ این واحدها نیز دومین تخلف مشهود است.

به گفته وی در حال حاضر برخی واحدها بهترین خدمات را با کمترین هزینه به مشتریان ارایه می دهند اما به دلیل نداشتن رانت، سهم ناچیزی از جذب مشتریان این بازار را دارند.

دائمی درخصوص مشتریان سرگردان آتلیه های فراری به اقدامات انجام شده از سوی اتحادیه اشاره می کند و اظهار می دارد: از 180 مشتری بلاتکلیف یک آتلیه حدود 70 شاکی تعیین تکلف شده اند اما شاکیان آتلیه برندمان هنوز تعیین تکلیف قطعی نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.