قدس انلاین : با حضوررئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سامانه ارجاع الکترونیکی اسناد خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

سامانه ارجاع الکترونیکی اسناد خراسان رضوی رونمایی شد

تویسرکانی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم گفت: این سامانه با هدف اجرای عدالت در تقسیم بندی اسناد میان سردفتران ثبت اسناد به بهره برداری رسیده است.


وی افزود: برای اینکه در فضای اجرای عدالت قرار گیریم و اسنادی که در راستا تنظیم می‌شود به نحو مطلوب و عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تقسیم شود، ساز و کار‌هایی در سازمان ثبت اسناد و املاک فراهم شد که هم اکنون در سطح کشور در حال اجرا است.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: این سامانه کمک می‌کند تا به جای صرف وقت زیاد از نیرو‌های ادارات ثبت اسناد و املاک برای بررسی و کنترل، کار تقسیم بندی اسناد بین دفاتر به صورت هوشمند انجام شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه ارجاع الکترونیکی اسناد گفت: این سامانه امور مربوط به بانک اطلاعاتی دفاتر ثبت اسناد را نیز تسهیل می‌کند به نحوی که پس از تکمیل سقف هر سردفتر، آمار‌ها و اطلاعات مورد نیاز از موارد ثبتی به طور خودکار از طریق این سیستم قابل دسترس است.

تویسرکانی با اشاره به اهداف راه اندازی این سامانه، کاهش مسافرت‌های درون شهری، بالا بردن سرعت و دقت پاسخگویی به ارباب رجوع، ایجاد عدالت در تقسیم اسناد بین دفترخانه ها، کاهش هزینه‌های اداری و به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق و صحیح از کل پروسه ارجاع اسناد و ... را از جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد این سامانه برشمرد.

وی افزود: این سامانه یک نرم افزار تحت وب است که عملیات ارجاع اسناد به دفترخانه‌ها را به صورت مکانیزه انجام می‌دهد و نرم‌افزار آن در اختیار اداره کل ثبت اسناد، بانک‌های طرف قرارداد و جامعه سردفتران قرار می‌گیرد.

تویسرکانی به پیشرفت سال‌های اخیر در سازمان ثبت در راستای شفاف سازی، تحول برای ارائه خدمات و بستر سازی به منظور اجرای بهتر برنامه اقتصادی اشاره کرد و افزود: تمام عقبه یکصدساله این سازمان امروز در قالب بانک‌های اطلاعاتی ذخیره شده و بسیاری از آن‌ها در دسترس عموم قرار گرفته که این امر نقش مهمی در شفاف سازی و جلوگیری از فساد خواهد داشت.

وی درباره برگزاری آزمون سردفتری به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت در شهر‌های واجد شرایط گفت: بعد از بررسی‌های لازم، هزار و 200 نفر در سازمان ثبت از طریق آزمون بعد از ده سال جذب خواهند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: نتایج این آزمون دو ماه آینده اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.