۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 617620

روزنامه قدس در سلسله گزارش‌هایی به موضوع مسیرهای دسترسی به جمعه بازار شهید شوشتری مشهد پرداخته است.

جمعه بازاری که جمعه آزارشد

در همین خصوص چه گزارشی که مربوط به اظهارنظر رئیس پلیس راه خراسان رضوی بود و سرهنگ امیدوار از تعیین مهلت برای شهرداری برای برطرف سازی مشکل مسیر دسترسی گفته بود و چه گزارشی که دیروز منتشر شد و در آن به پابرجا بودن معضلات اشاره شده بود، همگی پیگیری‌های این موضوع را از سوی ما می‌رساند. امروز نیز درراستای همین مشکلات به سراغ مسئولان رفتیم تا از آن‌ها چاره‌جویی کنیم.

موضوع مسیر دسترسی به مکان جمعه بازار جدید مشهد واقع در انتهای خیابان پنجتن موضوعی است که از ابتدای جا به جایی جمعه بازار مورد توجه مردم و مراجعه کنندگان به این روزبازار خاص قرار گرفته است چراکه با وجود برطرف شدن بسیاری از معضلاتی که مکان قبلی جمعه بازار داشت، محل جدید، این مشکلات را ندارد، اما مسیری که برای دسترسی وجود آن دارد، توانایی حجم بالای ترافیک آخرین روز هفته را ندارد و همین امر باعث ناررضایتی و مشکل برای مردم شده است.

*گره باز نشود، جمعه بازار تعطیل می‌شود

سرهنگ امیدوار، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: آنچه در این مورد باید عنوان کرد، این است که طبق مصوبه شورای ترافیک قرار است منطقه‌ای که جمعه بازار در آن واقع شده، به شهر اضافه شود و شهرداری به آنجا خدمات رسانی کند.

وی همچنین اظهار داشت: شهرداری قبول کرده است تا در آن منطقه بلواری را بسازد که کارهای کارشناسی آن در حال انجام است، ولی این امر زمانبر است.

 رئیس پلیس راه خراسان رضوی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه مهلتی که برای بهسازی مسیر منتهی به جمعه بازار تا چه زمانی تعیین شده است، گفت: مراحل کارشناسی کار در حال انجام است و بعد از آن به نظر می‌رسد اقدام عملی صورت بگیرد. به همین دلیل قدری زمانبر خواهد بود.

وی در واکنش به این موضوع که در صورت برطرف نشدن گره ترافیکی موجود چه اقدامی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: اگر گره ترافیکی به هر دلیلی از جمله تعریض نشدن پلی که روی کشف رود وجود دارد برطرف نشود، قطعاً در راستای جمعآوری جمعه بازار در مکان فعلی‌اش اقدام خواهد شد.

*متولی جمعه بازار، سازمان میادین شهرداری است

شهردار منطقه ۴ مشهد نیز درباره اقدامهایی که برای روان شدن ترافیک مسیر منتهی به جمعه بازار انجام شده است به خبرنگار ما گفت: متولی اصلی جمعه بازار، سازمان میادین شهرداری است. با این وجود این روزبازار در محدوده خدمات رسانی شهرداری منطقه ۴ نیست و تنها جزو حریم این منطقه قرار دارد و وقتی قرار شد جمعه بازار به این مکان منتقل شود، ما آنچه را در توان داشتیم درخصوص بهسازی و آماده سازی مکان جمعه بازار انجام داده‌ایم. در حال حاضر نیز بعد از جلسات مکرری که در کمیته امور زیربنایی برگزار شده، هنوز مجوزهای لازم برای هرگونه اقدامی صادر نشده است. باید مجوزها صادر شود چون مجوز نداریم، کار سخت می‌شود. تازه وقتی مجوز صادر شود، آن وقت باید بودجه باشد که بتوان اقدامی در این باره انجام داد.

غلامی افزود: برای اینکه اکنون به این مشکلات برخورد نکنیم، بایستی قبل از انتقال همه پیشبینی‌ها صورت می‌گرفت. البته جمعه بازار مجوز شورای تأمین را دارد. فقط فکر نمی‌کردند که استقبال مردم از مکان جدید در این حد باشد. با اینکه صدور مجوز برای مشاغل را به نصف رسانده‌اند، اما باز هم اقبال مردم بیشتر از چیزی است که در مکان قبلی وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۴ هیچ نقشی در جمعه بازار نداشته است، تأکید کرد: شهرداری منطقه ۴ هیچ نقشی در جمعه بازار ندارد؛ نه در بحث نظافت و خدمات رسانی و نه در مورد سد معبر و مسائل دیگر. نقش ما در این مورد فقط همین بوده که گفته‌اند جمعه بازار می‌خواهد در این مکان باشد! فقط در این مدت هر نامه‌ای از هر نهادی یا مردم آمده، ما دریافت کرده‌ایم و به سازمان میادین تحویل دادهایم!

*لزوم ورود جدی فرمانداری

قاضی بخشی محبی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مشهد نیز ضمن تأکید بر این موضوع که وجود روز بازارها در همه نقاط دنیا مرسوم است و حتی خیلی از آن‌ها به جاذبه‌های گردشگری برای مسافران تبدیل شده‌اند، گفت: به خاطر نیاز مردم و به دلیل اینکه کسب و کارها رونق داشته باشد، مکان هایی برای ایجاد روزبازارها در سطح مشهد در نظر گرفته شده است که همان گونه که عنوان شد، می‌تواند به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شود، اما استفاده درست و بهینه از این فرصت نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است که این کار درزمره وظایف استانداری و خصوصاً فرمانداری دیده شده است. در همین راستا چنانچه اتفاقی واقع شود و علت تشدید حادثه قصور و کوتاهی دستگاه‌های مرتبط باشد هرگونه سهلانگاری می‌تواند جنبه کیفری به مسئولیت اشخاص بدهد. فرمانداری که مسئول حفظ نظم و امنیت شهروندان است، باید در مورد جمعه بازار نظارت بر حسن انجام کار داشته باشد به همین جهت باید فرمانداری ورود جدیتری داشته باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.