مسئول پیگیری حقوق عامه دادگستری خراسان رضوی گفت: مجموعه های آبی که باعث می شوند سلامت مردم و استفاده کنندگان و مجاورین با خطر مواجه شوند تذکرو تعطیل خواهند شد.

مجموعه های آبی واستخرهتلها زیرذره بین دادستانی /بیماریهای پوستی وبیوتروریسم نظارت را جدی تر می کند

 محمد بخشی محبی در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص خطرات و تهدیدات بهداشت محیطی در اطراف اماکن و مراکزی که دارای استخرمی باشند گفت:در ماه گذشته مجوزی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دادیم  در خصوص اینکه به تمامی مجموعه های ورزشی خصوصا مجموعه های آبی و هتل ها که دارای استخر سرپوشیده هستند ابتدا نظارت بکنند و اخطار بدهند و نقاطی که باعث می شود سلامت مردم و استفاده کنندگان و مجاورین با خطر مواجه شود به آنها تذکرجدی داده شود.

معاون دادستان مشهد افزود:آیین نامه ای هم در این خصوص وجود دارد و باید دستور را ابلاغ کنند تا مواردی که به صورت خاص و جدی است و دارای اهمیت هستند می توانند راسا نسبت به تعطیلی شان اقدام کنند.

مسئول پیگیری حقوق عامه دادگستری خراسان رضوی افزود:کمیته ای در این زمینه فعال شده تحت نظارت ،کمیته نظارت بر سلامت اماکن عمومی که چند ماهی هست که راه افتاده است که در این کمیته مدیرکل ورزش و جوانان، رییس اداره ورزش مشهد، نماینده ای از دانشگاه علوم پزشکی و رئیس هیات پزشکی ورزشی هستند.

وی با بیان اینکه به تناسب یکسری مدعو در جلسات داریم مثل اتحادیه هتل ها که در آخرین جلسه به آنها تذکر و اخطارهایی داده شد افزود:هتلهایی که دارای مجموعه آبی هستند ملزم هستند که آیین نامه های بهداشتی محیط و آیین نامه های در ارتباط با مجموعه آبی را رعایت کنند. چون موضوع تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی هست خصوصا ماده 688 که مجازات حبس در نظر گرفته است و در مواردی که با شکایت مردمی روبرو هستیم ورود دادستانی را توجیه می کند و ما اعلام و ابلاغ کردیم.

مسئول پیگیری حقوق عامه دادگستری خراسان رضوی  افزود:خوشبختانه در ماه گذشته برای تعداد قابل ملاحظه ای از مجموعه های آبی اخطارهایی صادر شد. علی رغم نام و نشان شرایط بهداشتی را به خوبی رعایت نمی کردند. در بحث الودگی آب ممکن است که مشکلات پوستی یا بحث بیوتروریسم را داشته باشیم. لذا بحث نظارت به خوبی انجام می شود.

بخشی محبی افزود:علاوه بر بحث نظارت دیده بانهایی را داریم که نمونه برداریهایی را با مجوز دادستانی  از مجموعه های آبی انجام می دهند و ما منتظر مراجع دولتی و حاکمیتی نیستیم. بعضا خود ماهم نسبت به آزمایش این آبها با آزمایشگاه نسبتا خوبی که دادگستری دارد اقدام می کنیم و به صورت رندمی اینکار را انجام می دهیم و از دانشگاه علوم پزشکی و  اداره ورزش و جوانان هم می خواهیم که آنها هم رندمی آزمایش و نتایج اش را در اختیار ما بگذارند تا آنها را با یکدیگر تطبیق کنیم. خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی را در این زمینه نداشتیم.

وی تصریح کرد:هفته آینده جلسه ای را در خصوص کمیته نظارت بر اماکن ورزشی خواهیم داشت. و آنهایی که به اخطارها توجه نکرده باشند با مجوز قضایی شاهد تعطیلی موقت خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.