رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با وجود مشکلات ارزی و دارویی و گرانی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ملزومات پزشکی، شاهد ضعف در کیفیت خدمات ارائه شده نیستیم.

کیفیت خدمات پزشکی خراسان‌رضوی ارتقاء یافت؛ گرانی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ملزومات پزشکی
به گزارش قدس انلاین ، علیرضا رمزی ظهر امروز در آئین افتتاحیه دومین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: خراسان رضوی رتبه اول بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران را دارد و 8 درصد کل کشور را با 6 میلیون و 400 هزار بیمه شده و 2 و 800 هزار مراجعه‌کننده ماهانه دارد.

وی افزود: رشد مراجعات به بیمه سلامت خراسان رضوی نسبت به سال گذشته 24 درصد بوده و در بحث هزینه‌ها هم 96 میلیارد تومان درآمد و 424 میلیارد تومان هزینه پرداختی بوده و از سال 94 بحث پوشش بیمه اتباع هم در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی با بیان اینکه خدمات این مجموعه به تمامی بیمه‌شدگان به‌ ویژه روستاییان و ساکنان مناطق محروم و مرزی بدون هیچ محدودیتی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی 61 دفتر پیشخوان با 264 اشتغال دارد که 32 دفتر آن در شهرستان‌ها و 29 دفتر در مشهد است و این مجموعه با 6 دانشگاه و 290 مرکز درمانی قرارداد دارد.

همچنین محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: در حوزه سلامت استان و کشور کارهای مهم زیادی در دو محور اداری و نظارتی انجام شده و علم پزشکی ایران به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته و با وجود مشکلات ارزی و دارویی و گرانی 50 تا 60 درصدی ملزومات پزشکی، شاهد ضعف در کیفیت خدمات ارائه شده نیستیم.

وی افزود: در سالیان گذشته آمار بالای مرگ و میر مادران و فرزندان را در روستاها داشتیم و از هر هزار مادر 140 نفر و از هزار کودک 200 نفر فوت می‌کردند و با اقدامات موثر صورت گرفته از سوی بهورزان این آمار در هر دو گروه کاهشی چشمگیر داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها و روستاها از جمله اقدامات شاخص و موفق صورت گرفته در حوزه سلامت بود، گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت شد و با همت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح تحول سلامت اجرایی و عملیاتی شد و پرداخت تمامی هزینه‌های پزشکی بر عهده بیمارستان‌ها گذاشته شد، در حالیکه پیش از اجرای آن 50 درصد هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شد.

دارابی ادامه داد: از کارهای موفق دیگر می‌توان به طرح هتلینگ، فعال شدن معاونت اجتماعی، ایجاد مجامع سلامت استانی و شهرستانی، تصویب سند توسعه سلامت، ایجاد کارگروه سلامت و امنیت غذایی، بیمه شدن 10 میلیون نفر توسط بیمه سلامت و غیره اشاره کرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.