۵ نفر از اعضای باند حرفه ای شکار و قاچاق پرندگان شکاری پس از شناسایی در شهرستان درگز دستگیر و روانه ی زندان شدند.

باند قاچاق پرندگان شکاری در درگز متلاشی شد

به گزارش قدس انلاین، حسین اصلاحی رئیس اداره پارک ملی تندوره درگز گفت:  پیرو کسب اخباری موثق مبنی بر شکار و صید پرندگان شکاری باارزش جهت قاچاق به کشورهای حوزه ی خلیج فارس توسط عده ای سودجو، تحقیقات گسترده ای در این خصوص از سوی مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی تندوره درگز صورت گرفت و پس از ۱۵ روز بررسی و کار اطلاعاتی مامورین متوجه شدند تعدادی سودجو در قالب یک باند حرفه ای و بصورت بسیار پیچیده و ماهرانه در حال فعالیت هستند و در اولین اقدام مخفیگاههای نامبردگان مورد شناسایی قرار گرفت.

حسین اصلاحی در ادامه افزود : در تحقیقات صورت گرفته مامورین پی بردند باند مزبور پرنده ای صید و قرار است آنرا به قیمتی گزاف به عوامل شیخ نشینان عرب حوزه ی خلیج فارس به قصد قاچاق بفروشند که بصورت نامحسوس یکی از مخفیگاههای شناسایی شده زیر نظر گرفته شد که پس از مدتی افرادی در محل مزبور حضور یافته اما لحظاتی بعد خریدار به همراه یکی از اعضای باند از  مخفیگاه خارج اما پرنده ای در اختیار نداشتند که دو نفر از مامورین نامبردگان را تعقیب که متوجه شدند جهت انتقال پول جلوی عابر بانک حاضر شده و پس از مدتی محل را ترک کردند.

رئیس اداره پارک ملی تندوره درگز  گفت : مامورین با اطمینان از حضور ادوات تخلف و پرنده ی صید شده در مخفیگاه بجهت جلوگیری از ادامه تخلف و فرار متهمین با کسب اجازه از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز  وارد مخفیگاه صیادان شدند و در اقدامی ضربتی قبل از هرگونه اقدام متهمین، ضمن بازداشت ایشان یک بهله بالابان به همراه قنداق مربوطه کشف و ضبط گردید.   متاسفانه صیادان برای سهولت در جابه جایی بالابان چشمان گونه را دوخته بودند.

حسین اصلاحی در ادامه افزود  : در مخفیگاه ۳ متهم دستگیر و با علم به اینکه متهمین تعداد بیشتری هستند و با شناسایی مخفیگاه دیگر متهمین طی اقدامی ضربتی پس از دستگیری دو نفر دیگر از اعضای باند مزبور مخفیگاه دیگر ایشان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که مامورین مشاهده نمودند مالک منزل که سرباند قاچاق پرندگان نیز می باشد منزل خود را تبدیل به کارگاه ساخت ادوات صید پرندگان شکاری نموده و از منزل مزبور  یکدستگاه موتورسیکلت که خورجینی روی آن گذاشته شده بود و محتوی یکعدد تور کوخطی، یک عدد شبچه، ۳ طوقه کبوتر چاهی، تیشه و... و. بود و معلوم بود بتازگی از بیابان بازگشته است کشف و علاوه بر آن ۳ عدد شبچه ی تازه ساخت دیگر، یکعدد شبچه نیم ساز، ۴ عدد کلاه چشم بند پرندگان شکاری، یک قبضه کلت فاقد مجوز، یک قبضه سلاح ساچمه زنی کالیبر ۲۰ به همراه ۱۵ عدد فشنگ مربوطه، دو دستگاه دوربین چشمی، مقدار بسیار زیادی انواع نخ که برای ساخت شبچه استفاده می شد، مقداری چرم که برای ساخت کلاه چشم بند از آنها استفاده می شد، ۴ قبضه سلاح بادی دست کاری شده، یکعدد تاکسیدرمی اردک سر سبز، مقداری گوشت خوک وحشی و... و. کشف و ضبط گردید.

اصلاحی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانیکه در این ماموریت همکاری داشتند تا از قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض جلوگیری گردد، افزود : با تشکیل پرونده ی تخلف برای اعضای باند قاچاق پرندگان  شکاری، با نظر بازپرس پرونده متخلفین روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.