رئیس بنیاد سلامت رضوی از تشکیل صندوق حمایت از مخترعان و مبتکران در آستان قدس رضوی خبر داد.

تشکیل صندوق‌ حمایت از مخترعان و مبتکران در آستان قدس رضوی


به گزارش قدس آنلاین، محمود شبستری رئیس بنیاد سلامت رضوی در نشست خبری این بنیاد که ظهر امروز در دفتر معاونت علمی آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: این معاونت از طرح‌ها و ایده‌های ارزنده دانشمندان و نخبگان علمی کشور در راستای ارتقای سطح علمی ایران اسلامی و خدمات‌رسانی ویژه به مردم کشور حمایت می‌کند.

وی به تشکیل صندوق‌ حمایت از مخترعان و مبتکران در مجموعه آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: این صندوق با اعتباری ویژه در آستان قدس تشکیل شده و علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های پژوهشی قابل انجام خود را به معاونت علمی آستان قدس رضوی یا مستقیم سازمان اقتصادی رضوی ارائه دهند. این طرح‌ها توسط تیمی از کارشناسان بررسی می‌شود.
شبستری حرکت در راستای ایجاد مرجعیت علمی در خراسان را یکی از اهداف مهم معاونت علمی آستان قدس رضوی دانست و افزود: با همکاری این معاونت و نهادهای علمی مانند دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته علمی در مشهد تشکیل شده است تا از ظرفیت استادان و دانش‌جویان استان و حتی دیگر دانشگاه‌های کشور در این مسیر استفاده شود.
وی گفت: کمیته دانشجویی‌ای نیز در حوزه خدمات‌رسانی به زائران با معاونت علمی آستان قدس رضوی همکاری علمی دارد. ایده‌های سازنده دانشجویان به سمت این صندوق‌ پژوهشی هدایت خواهد شد.
شبستری ادامه داد: برگزاری کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا با همکاری ۲۰ کشور اروپایی و چهار انجمن علمی روز دنیا در آذرماه سال جاری در بیمارستان رضوی، از جمله حرکت‌های علمی مهم مجموعه آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.
رئیس بنیاد سلامت رضوی به راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در زیرمجموعه دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در آینده اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت نیز در مجموعه آستان قدس رضوی شکل گرفته است تا برنامه‌هایی مانند احداث هشت دارالشفاء در کشور پیگیری شود.
وی با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی بزرگ عمومی خیرین سلامت در آینده، ابراز کرد: راه‌اندازی بیمارستان سیار با تجهیز اتوبوس‌های بیمارستانی برای خدمات‌رسانی به مردم اقصی نقاط کشور به ویژه در شرایط بحرانی مانند وقوع بلاهای طبیعی همچون زلزله در حال انجام است.
شبستری افزود: این بیمارستان سیار با همیاری خادم‌یاران سلامت رضوی گوشه و کنار کشور که توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها با بنیاد سلامت رضوی مرتبط هستند، در قالب یک دارالشفاء سیار به مردم خدمات پزشکی ارائه خواهد کرد.
وی گفت: در تلاش هستیم تا سامانه یکپارچه‌ای برای حوزه گردشگری سلامت زائران داخلی و خارجی حرم مطهر رضوی ایجاد شود تا زائران بدون دغدغه اقامت، حمل و نقل و حتی درمان و دارو بتوانند خدمات پزشکی مناسب را دریافت کنند و با آرامش به زیارت خود بپردازند. این سامانه با آرم رضوی و نظارت آستان قدس رضوی فعالیت خواهد کرد.
رئیس بنیاد سلامت رضوی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مجهز اورژانس صحن هدایت حرم مطهر رضوی در اردیبهشت ماه سال جاری تصریح کرد: همچنین با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی، تجهیزات پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) ارتقا داده شد تا زائران و مجاوران در آرامش بیشتری به راز و نیاز در حرم مطهر رضوی بپردازند.

منبع: آستان نیوز 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.