پارکینگ‌های مکانیزه‌ای که روزگاری مسئولان شهرداری مشهد آن‌ها را نماد تکنولوژی می‌دانستند با وجود هزینه‌ ۱۴ میلیاردی نصب و هزینه سالانه ۷۰۰ میلیونی تعمیر و نگهداری به علت خطر برای خودروی شهروندان به‌زودی جمع‌آوری خواهند شد.

پارکینگ‌های مکانیزه مشهد جمع‌آوری می‌شوند/ ۱۴ میلیارد هزینه برای هیچ

به گزارش قدس آنلاین، بتول گندمی -عضو شورای اسلامی شهر مشهد- در نشست «تاکتیک الیت» که امروز در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد، با انتقاد از اجرای پروژه شکست‌خورده پارکینگ‌های مکانیزه در دوره پیشین مدیریت شهری با هزینه‌ای بسیار زیاد، اظهار کرد: آیا ضرورت دارد در شهر مشهد پارکینگ‌های مکانیزه داشته باشیم؟

وی با بیان این‌که «بد نیست آمارها و اطلاعاتی در خصوص این پارکینگ‌ها در اختیار شهروندان قرار دهیم»، ادامه داد: جای طرح این پرسش مطرح است چرا ۱۴ میلیارد تومان از بودجه شهر صرف ساخت پارکینگ به اصطلاح مکانیزه‌ای شده که امروزه برای اینکه به خودروهای شهروندان آسیب نرسد مجبور به جمع‌آوری آن هستیم؟

گندمی با اشاره به این‌که «ظرفیت استفاده از این پارکینگ‌ها تنها ۱.۵ درصد است»، تأکید کرد: مسئولان وقت باید نسبت تصمیم‌های غلطی که در این خصوص گرفتند پاسخ دهند.

وی با اشاره به ابهامات متعدد این پروژه، خاطرنشان کرد: چرا این پروژه باید تماماً توسط یک پیمانکار انجام شود و چرا هم‌زمان تصمیم گرفته شد پارکینگ‌هایی با این مدل ساخته شود؟ چرا تصمیمات درست‌تری نگرفتند؟

همچنین در ادامه محمدمهدی اسدی -مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت- در این خصوص، بیان کرد: پارکینگ‌های مکانیزه دارای خسارت‌های بالایی است و در حال حاضر شهرداری مشهد سالانه حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری آن‌ها هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: برای نصب این پارکینگ‌ها مطالعه ترافیک به‌درستی صورت نگرفته است و پارکینگ‌های مکانیزه در مکان‌هایی نصب شده که نیازی به آن‌ها نیست. ضریب اشغال این پارکینگ‌ها بسیار پایین است؛ زیرا تکنولوژی آن وارداتی است. همچنین در خرید و نصب این پارکینگ‌های مکانیزه شرایط آب وهوایی در نظرگرفته نشده است.  

مدیرعامل الیت خاطرنشان کرد: مسئولان ایجادکننده پارکینگ‌های مکانیزه معتقد بودند این پارکینگ‌ها نمادی از تکنولوژی بوده و نشان می‌دهد که ما به سمت تکنولوژی می‌رویم.

وی با اعلام این‌که جمع‌آوری این پارکینگ‌ها در دستورکار شهرداری قرار دارد، افزود: بر این اساس به زودی پارکینگ‌های مکانیزه موجود در باغ ملی، پارکینگ مصلی و پارکینگ واقع درخیابان سناباد از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.