خراسان شمالی- حبیب یزدان‌پناه گفت: برنامه‌ریزی جهت جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

۱۱ پروژه سرمایه گذاری گردشگری استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به هدف‌گذاری به‌منظور کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری، از واگذاری ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری استان به بخش خصوصی خبر داد.

وی با تأکید بر گسترش حمایت‌های سازمان متبوع خود از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری، اظهار کرد: برنامه‌ریزی جهت جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

یزدان پناه تصریح کرد: به همین منظور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان‌ها و در راستای اجرایی کردن ماده ۲۷ قانون الحاق (برخی از مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و واگذاری پروژه‌های طرح تملک دارایی سرمایه‌ای) اولین فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و طرح‌های تملک دارایی سرمایه از سوی این اداره کل منتشر شد.

وی گفت: پروژه‌های متعدد مربوط به زیرساخت‌های گردشگری استان ازجمله مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی در مناطق و روستاهای هدف گردشگری در این مرحله به بخش خصوصی واگذار تا با تکمیل و توسعه این تأسیسات مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی عنوان کرد:  گردشگری به‌رغم نیاز به سرمایه‌گذاری اندک ارزآور بوده، بخش‌های گوناگون اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد و درآمد کسب‌وکارهای کوچک را افزایش می‌دهد و بهترین راه برای رونق اقتصاد مردمی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در این اداره کل به معنای واقع کلمه برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم، تصریح کرد: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.