کوالکوم که چندسالی است بر سر عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی خود با اپل درگیر است، این بار خواستار دریافت غرامتی ۷ میلیارد دلاری از این شرکت شده است.

کوالکوم خواستار غرامت ۷ میلیارد دلاری از اپل است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کوالکوم که چندسالی است بر سر عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی خود با اپل درگیر است، این بار خواستار دریافت غرامتی ۷ میلیارد دلاری از این شرکت شده است.

کوالکوم می گوید اپل از برخی از فناوری های ابداع شده توسط این شرکت بدون کسب اجازه استفاده کرده و حالا باید هزینه های این کار را پرداخت کند.

اخیرا یک جلسه دادگاه در این زمینه بین دو طرف در سن دیه گو برگزار شده و اپل در آن ضمن رد ادعاهای کوالکوم تصریح کرده که این شرکت اتهامات غیرمنصفانه ای را مطرح می کند.

در آوریل گذشته اپل بعد از پیگیری مفصل حقوقی موفق شد جلوی اجرای حکم دادگاه برای پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری به کوالکوم را بگیرد. اما کوالکوم با شکایت مجدد به دادگاه توانسته رقم غرامت درخواستی را به هفت میلیارد دلار افزایش دهد.

کوالکوم به تازگی اتهامات تازه ای را بر علیه اپل مطرح کرده و از جمله مدعی شده که این شرکت کدهای منبع کوالکوم را سرقت کرده و آنها را در اختیار اینتل قرار داده تا تراشه های تازه ای برای استفاده در آیفون برای اپل طراحی کند.

مدیر عامل کوالکوم در این مورد گفته امیدوار است روزی مجددا با اپل وارد کسب و کار شود. اپل نیز نسبت به حل و فصل این منازعه حقوقی اظهار امیدواری کرده ولی افزوده که به نظر می رسد راهی طولانی در پیش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.