۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 627671

با توجه به برودت هوای هفته گذشته در خراسان رضوی، مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش یافت.

افزایش مصرف گاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: روزهای پنجم تا یازدهم آبان افزایش مصرف گاز در خراسان رضوی جاری ۲۷۲ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی مصرف شد. این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۹۳ میلیون مترمکعب بود.

سید حمید فانی افزود: ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۲۳ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی خراسان رضوی هستند. با توجه به فصل سرما به مشترکان توصیه می شود نکات ایمنی را پیش از راه اندازی وسایل گازسوز رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده از کلاهک H و اطمینان از باز بودن مسیر دودکش نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به این منظور مشترکان می توانند وزنه ای را از مسیر دودکش توسط نخ به پایین هدایت کنند، اگر وزنه در محل ورودی دودکش مشاهده شد مسیر باز است در غیر این صورت مسیر مسدود بوده و باید جهت بازبینی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: استفاده از لوله های بخاری استاندارد فلزی نکته دیگری است که مشترکان باید رعایت کنند. در هیچ شرایطی نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی استفاده شود. کنترل دقیق اتصالات شیلنگ به بخاری و لوله گاز هم از دیگر موارد ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فانی ادامه داد: سامانه های تلفنی ۱۹۴ و ۳۷۰۷۴ شرکت گاز در خراسان رضوی به پرسشهای شهروندان در حوزه های مختلف مرتبط با شبکه گازرسانی پاسخ می دهند.

یک میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۳۳ خانوار شهری و ۴۵۱ هزار و ۹۹۰ خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی خراسان رضوی است. همچنین ۱۳ هزار و۱۰۲ مشترک صنعتی از سوخت گاز استفاده می کنند که ۱۰ هزار و ۵۴۳ آنها مشترک جزء و پنج هزار و ۵۹۲ مشترک عمده هستند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.