نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه به‌دنیا چهره واقعی و استکباری و ضد اسلامی داعش را شناساند، گـفت: روس‌ها رسما اعلام می‌کنند که موسس و مجری جریان سوریه و عراق، خود آمریکا بوده، همه حاصل تلاش و جان‌فشانی‌های رسانه است.

رسانه به‌دنیا چهره واقعی و استکباری و ضد اسلامی داعش را شناساند
به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در مراسم دومین سالگرد شهید محسن خزایی خبرنگارِ مدافع حرم که در مسجد رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، گفت: این مراسم پاسداشت یک رزمنده قهرمان و قهرمان‌آفرین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شخصیت شهدا آنقدر شخصیت گسترده و پهناوری است که در حاشیه این شخصیت و در شعاع تعمق در آن بسیاری از مفاهیم اصلی و اساسی مرتبط با اندیشه انقلاب ما نه تنها قابل تبیین بوده، بلکه قابل تفسیر است.

وی اضافه کرد: عظمت شهید تنها در تبیین مجاهدت‌های او نیست، بلکه عظمت شهید در دقت و مطالعه خواص اصولی انقلاب بوده که در شعاع شفاف رنگ خون شهید آن واقعیت نه تنها قابل شناخت، بلکه قابل دیدن است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: معمولا آنچه در بحث رزم و مبارزه مسلحانه به‌دشمن مورد توجه جبهه‌های جنگ است به‌عنوان مسئله محوری و رزمندگی به‌حساب می‌آید و مابقی در حوزه پشتیبانی و لجستیک تفسیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه خدماتی که به‌جریان جبهه و مبارزه با دشمن در یک موقعیت نظامی صورت می‌گیرد، حتی مسائل مربوط به‌تدارکات تسلیحاتی به‌عنوان یک جریان محوری و قطعی رزم در یک جریان نظامی به‌حساب نمی‌آید، بلکه به‌عنوان لجستیک و پشتیبانی جنگ تفسیر می‌شود.

وی اظهار کرد: اینجا یک مسئله برای ما قابل تامل است که جایگاه رسانه در دفاع، یک مسئله رزمی است یا لجستیک؟ آیا چون این جریان رسانه در جبهه یک جریان رویارویی و تقابل با عملیات مسلحانه نیست به‌عنوان پشتیبانی حنگ تفسیر می‌شود یا رسانه در دل جنگ و در عرصه قاطع رزمندگی به‌حساب می‌آید؟

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این مسئله را در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشتیم و در دفاع از حرم هم این موضوع وجود دارد، با توجه به‌اینکه مدافعات ما در برابر دشمن در تهاجمات گوناگون به‌خصوص مسلحانه ادامه دارد، موقعیت و جایگاه رسانه در این دفاع‌ها باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تفسیرهای متنوعی در این مورد وجود دارد، افزود: اگر مسئله را در دورنما و عرصه نمایشگری رنگ خون و شفاف شهدایی مانند شهید خزایی و در رنگ شهادت این شهید بخواهیم موقعیت رسانه را هم ببینیم و هم تفسیر کنیم، باید بگوییم، رسانه جایگاهش در دل رزمندگی مسلحانه و در قلب جنگ با دشمن است و یک جریان لجستیکی و تدارکاتی نسبت به‌جنگ به‌حساب نمی‌آید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: چیزی که واقعیت رزم و دفاع را از یک محیط محدود در میدان جنگ یک محیط گسترده و حتی جهانی و بین‌المللی در یک رویارویی مختصر می‌بخشد، جریان رسانه است.

وی تاکید کرد: تبیین عینی اهمیت رسانه در ماجرای عاشورا اتفاق افتاد، جریان رسانه‌ای اهل بیت(ع) به‌خصوص حضرت زینب(س)، جریان عاشورا که یک تقابل نابرابر ۱۲۰ نفر در برابر ۱۲۰ هزار نفر در یک موقعیت زمانی کمتر از یک روز بود را به‌صورت یک انقلاب فراگیر جهانی و تاریخی ترسیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک جریانی دشمن برای ما برنامه‌ریزی کرد و شاید از مدت‌ها قبل این برنامه را داشت که اگر یک روز جریان استکبار با اسلام روبه‌رو شد، حتما اسلام را به‌دست اسلام بکوبد، با اجرای نقشه رویارویی اسلام در مقابل اسلام یک آبروریزی راه بیاندازد و واقعیت اسلام را در جهان مشوش کند.

وی با بیان اینکه اندیشکده‌های استکباری و همه دستگاه‌های مطالعاتی، اطلاعاتی و تحقیقاتی دشمن مدت‌ها روی این موضوع فکر کردند و برنامه‌ریزی کردند و جریان تکفیری با چنان شقاوتی به‌نمایش بگذارند و اسلام را از پا در بیاورند و در این مقابله هم ماهیت اسلام را مشوش کنند، هم جریان اجرایی مدافع اسلام را نابود کنند و نتیجه‌اش جریان تکفیری شد!

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه یک تکفیری با عنوان یک مجاهد مسلمان توحیدی با شعار لا اله الا الله با قساوت تمام مسلمان کشی راه بیاندازد، نقشه‌ای است که اساس اسلام و توحید را در دنیا مشبه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: استکبار با یک شگرد دو حرکت را دنبال کرد هم اسلام را به‌عنوان یک جریان قساوت‌آمیز به‌دنیا معرفی کند و هم عناصر مدافع اسلام راستین را به‌قساوتمندانه‌ترین شکل‌ها از پا در بیاورد، کل این برنامه را هم با هزینه مسلمانان اجرا کردند و ناپاکترین عنصر حکومت‌های اسلامی یعنی آل سعود را در راس این جریان قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: پول و هزینه از اسلام، رزمنده قسی‌القلب به‌نام اسلام، عنصر سرکوب شده و نابود شده هم از دل اسلام و در حقیقت براندازی مبانی اعتقادی خود اسلام نقشه استکبار از ایجاد جریان تکفیری داعش بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نمایش تمام جان دادن‌ها، مجاهدات، خون دادن‌ها و مصائب به‌یک طرف، اما فاش این نقشه در یک میدان بین‌المللی و جهانی شدن، برملا کردن و به‌دنیا شناساندن این توطئه بسیار مهم است، غیر از رسانه چه کسی می‌توانست این کار را انجام دهد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: با این تحلیل، آیا رسانه در دل جنگ و رزمندگی نیست؟ آیا عنصر رسانه‌ای مجاهد جان داده در این راه، رزمنده نیست؟!

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم با این تحلیل جریان دفاع حرم را تحلیل کنیم، باید بگوییم رسانه، خط مقدم جبهه و شهید رسانه شهید خط مقدم این جنگ است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: عزیزی که در بحبوحه جنگ و داغی با دوربین و بدون محافظ، سپر و سلاح وسط میدان بیاید و حقایق را بگوید این شهید خط مقدم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خدا رحمت کند شهید خزایی را، فضائل شخصی و عظمت شهادتش به‌جای خود، اما چیزی که باید به‌آن توجه داشته باشیم، این است که رسانه را در دفاع در حاشیه و شعاع شهادت این شهید ببینیم، در آن موقعیت خاص و عملیات نظامی یک مجاهدی جان برکف برای تصویر این قضیه و اجرای اصیل‌ترین برنامه دفاع که افشا و مفتضح کردن دشمن و حرکت استکباری و شیطانی آمریکا و اسرائیل است به‌میدان برود و به‌شهادت برسد، شهید خزایی، شهید جبهه مقدم است و رسانه در دل دفاع است نه‌در حاشیه دفاع!

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس، دشمن را طوری سرکوب کردیم که اکنون بعد از گذشت قریب به 30 سال، دشمن مانند سگ در اطراف ایران پارس می‌کند، اما دیگر جرات رویارویی نظامی با ما ندارند، اما یک جنگ نیابتی راه انداختند که هم اهداف نظامی خود را انجام دهند و هم اسلام را براندازی کنند، نتیجه این موضوع جریان داعش با آن قساوت‌ها شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه رسانه به‌دنیا چهره واقعی و استکباری و ضد اسلامی داعش را شناساند، گـفت: اکنون در دنیا کسی نیست که مسایل سوریه و عراق را به‌توحید و اسلام نسبت دهد و روس‌ها رسما اعلام می‌کنند که موسس و مجری جریان سوریه و عراق، خود آمریکا بوده، همه حاصل تلاش و جان‌فشانی‌های رسانه است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم از 15 اثر مستند مربوط به‌مدافعان حرم که در صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده بود هم رونمایی شد، شهید محسن خزایی، اولین خبرنگار بسیجی مدافع حرم است که ۲ سال پیش (۲۲ آبان‌ماه ۹۵) در سن 44 سالگی، هنگام تهیه گزارش در منطقه عملیاتی حلبِ سوریه به‌شهادت رسید.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.