سرپرست شرکت کشت و صنعت سرخس از تولید میانگین ۱۰ تن یونجه در هر هکتار توسط این شرکت از ابتدای سال جاری خبر داد.

تولید میانگین ۱۰ تن یونجه در هکتار توسط کشت‌ و صنعت سرخس

به گزارش قدس آنلاین، حسن مهدی‌زاده سرپرست شرکت کشت و صنعت سرخس در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: مجموع مساحت زیر کشت یونجه شرکت حدود ۴۵۰ هکتار  است که حدود ۱۰ هکتار به کشت پاییزه در منطقه جنگل و نزدیک به ۱۵ هکتار به کشت بهاره اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: عملیات برداشت یونجه در چین هفتم در حال انجام است و تا مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا چین هشتم برداشت انجام خواهد شد.
مهدی‌زاده، تولید علوفه و تأمین علوفه مورد نیاز موسسه دامپروری آستان قدس رضوی را هدف شرکت کشت و صنعت سرخس از کشت این محصول عنوان کرد.
وی ادامه داد: این محصول در وهله نخست هلدینگ دامپروری صنعتی قدس رضوی و در وهله بعدی به اشخاص و مؤسسات کشاورزی و دامپروری فروخته می‌شود.
مهدی‌زاده با اشاره به آبیاری این مزارع با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری گفت: بخشی از اراضی یونجه این شرکت با استفاده از دستگاه‌های سنترپیوت و بارانی و بخشی نیز به روش غرقابی آبیاری می‌شود.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین به منظور افزایش راندمان تولید، فعالیت‌هایی نظیر آبیاری به موقع و منظم، کوددهی و تغذیه مناسب، کنترل به موقع علف‌های هرز و آفات، برداشت به موقع و مناسب و... را انجام داده است.
سرپرست شرکت کشت و صنعت سرخس درباره موفقیت‌های این شرکت در زمینه محصول یونجه گفت: شرکت توانسته عنوان یونجه‌کار نمونه در سطح شهرستان را طی سال‌های اخیر در کارنامه خود ثبت کند.
 منبع:  آستان نیوز
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.