درحالی رییس شورای شهر مشهد اعلام میکند صدور حکم شهردار مشهد در وزارت کشور در حال طی مراحل اداری بوده و هیچ ابهامی در این موضوع وجود ندارد که هفته قبل نیز یکی از اعضای شورای شهر گفته بود حکم شهردار مشهد صادرشده است.

توقف حکم شهردار مشهد پشت سد سابقه کار / کلایی فقط 3سال سابقه اجرایی دارد؟؟؟/ پاسخ منفی وزارت کشور به رایزنی 10روزه فهرست امید

قدس آنلاین – سعید کوشافر: درحالی که بیش از 10روز از انتخاب محمدرضا کلایی به عنوان شهردار مشهد از سوی شورای شهر گذشته است هنوز وزارت کشور حکم وی را صادرنکرده واین مساله باعث شده تا گمانه زنی های مختلفی پیرامون شهردار منتخب شورای شهر شکل بگیرد.

طی روزهای گذشته وزارت کشور حکم شهردار تهران را که حاشیه های زیادی درخصوص وی بوجود آمده بود را صادرکرد و این درحالی است که هنوز حکم شهردار جوان مشهد صادرنشده است. آنچه این روزها از منابع معتبرو غیر معتبر شنیده میشود این است که هنوز وزارت اطلاعات به استعلام درخصوص شهرداران 5کلانشهر پاسخ مثبت نداده است و ازسوی دیگر مساله سابقه کاراجرایی برای تصدی شهرداری کلانشهرها درمیان است .

***وعده ای که وعده ماند

به گزارش قدس آنلاین علی رغم اینکه از انتخاب محمد رضا کلایی شهردار جدید مشهد که  متولد 1359 بوده و سِمت‌هایی نظیر مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تدریس در دانشگاه فردوسی و قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد بیش از 10روز می گذرد ، اما او جزو شهرداران جدیدی است که هنوز حکم وی از سوی وزارت کشور تایید نشده است. از طرفی مطابق قانون شهرداری ها ، ۵ سال سابقه اجرایی برای شهرداران الزامی است و هنوز مشخص نیست که آیا سوابق وی  از لحاظ قانون اجرایی محسوب خواهند شد یا نه.

هفته قبل شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره به خبرنگار قدس آنلاین گفت: پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و به منظور انتخاب شهردارجدید ، سوابق اجرایی محمد رضا کلایی برای تصدی این مسئولیت در شورا اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت و از لحاظ اعضا این سوابق برای شهردار شدن وی کافی بود اما اینکه نظر وزارت کشور در این باره چه باشد هنوز مشخص نیست و باید منتظر نظر وزارت کشور در این باره بود.

رمارم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حکم کلایی هنوز از سوی وزارت کشور تایید نشده است ، تصریح کرد: با در نظر گرفتن مدت زمان تایید حکم شهردار قبلی مشهد از سوی وزارت کشور ، هنوز یک روز دیگربرای تایید حکم کلایی از سوی وزارت کشور  فرصت وجود دارد  .

این درحالی است که یک هفته از زمانی که این عضوشورا گفته بود حکم کلایی صادر میشود گذشته وهنوز مشهد با سرپرست  اداره شده و مهر تایید وزارت کشور بر حکم کلایی نخورده است .

هفته قبل همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفته بودکه هنوز حکم شهردار جدید این کلانشهر  از سوی وزارت کشور صادر نشده اما پیگیر صدور آن از وزارتخانه ذیربط هستیم.

***ابهامی در حکم شهردار نیست

اما دیروز رئیس شورای شهر مشهد دوباره همان حرف هفته قبل راتکرار کرد و گفت: هیچ ابهامی در حکم آقای کلایی، شهردار منتخب شهر مشهد، وجود ندارد.

محمدرضا حیدری تصریح کرد: صدور حکم وی در وزارت کشور در حال سپری شدن است و هیچ ابهامی در این موضوع وجود ندارد و امیدواریم تا آخر همین هفته حکم وی صادر شود.

حیدری تصریح کرد: یکی از نکات مثبت انتخاب شهردار منتخب این است که وی از نیروهای درون شهرداری است و شناخت خوبی نسبت به پروژه‌ها و شهر مشهد دارد و عملاً هیچ فاصله‌ای بین مدیریت وی و شهرداری قبلی ایجاد نمی‌شود و درواقع زمان را از دست نمی‌دهیم و امیدواریم با این تیم قوی حاضر در مدیریت شهری مشهد با شتاب بیشتر موضوعات توسعه را دنبال کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: محمدرضا کلایی در دوره محمد پژمان در شهرداری مشهد و همچنین در دوره‌ای در شهرداری تهران فعالیتی داشته است از طرفی در طی یک سال گذشته معاون اداری و مالی شهرداری مشهد بوده و تجربه خوبی در حوزه مدیریت شهری دارد از طرفی شورای شهر معتقد به همان طرح 15+1 است و از شهردار مشهد حمایت می‌کند.

***ابهام درسوابق کاری شهردار

این اظهارات درحالی است که سخنان یک عضو دیگر شورای شهر حکایت از برخی ابهامات داردبه گونه ای که وزارت کشور از شورای شهر درخواست کرده تا اگر خبری از سوابق اجرایی محمد رضا کلایی دارند برای بررسی ارسال کنند.

درهمین خصوص یک عضو شورای شهر مشهد گفت: سوابق شهردار منتخب مشهد به وزارت کشور داده شده است.

شنیده شده است که پس از انتخاب کلایی به عنوان شهردار منتخب مشهد ،  بررسی ها  حاکی از این بود که مجموع سوابق اجرایی وی کمتر از ۳ سال است و به همین دلیل برخی اعضای شورای شهر مشهد در حال رایزنی با وزیر کشور  برای تایید حکم کلایی به عنوان شهردار هستند.

 شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد درپاسخ به این پرسش که آیا سوابق مدیریت اجرایی شهردار منتخب مشهد کمتر از ٣ سال است گفت: سوابق شهردار منتخب مشهد به وزارت کشور داده شده است و آن‌ها تصمیم گیرنده هستند که این موضوع درست است یا نه؟

وی تصریح کرد:وی رای کامل را در صحن علنی شورای شهر مشهدبه دست آورده  و همه اعضای شورای شهر از وی حمایت می‌کنیم تا   کلایی  حکم شهردار مشهد را بگیرد.

مسعود ریاضی هم یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشهد در ارتباط با اینکه فاکتورهای در نظر گرفته شده برای شهردار مشهد چه چیزهایی است گفت:شناخت کامل شهر مشهد از همه لحاظ ، شناخت مسئولیت در شهرداری ، جوان و سلامت بودن و سوابق مدیریت فاکتورهایی بود که برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد:در ارتباط با سوابق مدیریتی کلایی، چون وی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا رادارد  و کاندید phd است مشکلی برای سوابق وی  وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.