اطلاعات هویتی ۹۵ درصد جمعیت پنج میلیونی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرونده الکترونیک ثبت شده است.

ثبت اطلاعات هویتی در پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه در زمینه استقرار پرونده الکترونیک سلامت در سطح کشور پیشرو است و تاکنون برای نیمی از این جمعیت که به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند "پرونده الکترونیک سلامت" تشکیل شده است.

دکتر محمدحسن درخشان از همه شهروندان خواست تا به منظور تکمیل پرونده الکترونیک و برخورداری از پوشش خدمات غربالگری و مراقبت های بهداشتی، به نزدیکترین پایگاه سلامت و یا مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونتشان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: براساس یک نظرسنجی، ۹۲ درصد از مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زیر پوشش این دانشگاه در سطح خراسان رضوی از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

دکتر درخشان افزود: این نظرسنجی برای نخستین بار در کشور از پارسال در قالب "راستی آزمایی خدمات بهداشتی و درمانی" آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، در این چارچوب با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان مراجعه کرده به مراکز بهداشتی و درمانی، نظر آنان درباره سطح و کیفیت خدمات پرسیده می شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روزانه ۴۰ هزار نفر به مراکز و پایگاه های بهداشتی و درمانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درسطح خراسان رضوی مراجعه می کنند.

وی گفت: بر پایه نتایج حاصل از این نظرسنجی، هشت درصد مراجعان از ارائه خدمات در مراکز و پایگاه های بهداشتی و درمانی خراسان رضوی رضایت نداشته اند؛ لذا علت ناخرسندی آنها از طریق تماس با افراد استخراج و بررسی می شود.

هزار و ۴۰۰ پایگاه و مرکز بهداشتی و درمانی در قالب مراکز خدمات شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشتی و درمانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.