دوره ریاست دو رئیس فدراسیون بیش از یک ماه است که به پایان رسیده، اما هنوز تکلیف زمان برگزاری انتخابات هیچ کدام از آنها مشخص نشده است.

بی‌توجهی وزارت ورزش به بی‌قانونی در ۲ فدراسیون

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وزارت ورزش و جوانان مسئول اجرای قانون است، اما این  وزارتخانه گاهی اوقات به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند؛ اتفاقی که نمونه‌اش را این روزها در دو فدراسیون تنیس و انجمن‌های ورزشی شاهد هستیم.

محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس چهار سال قبل و به ترتیب در روزهای ۱۷ آبان ۹۳ و ۱۹ آبان ۹۳ در مجمع انتخاباتی در سمت خود ابقا شدند. حالا دوره چهار ساله هر دوی آنها گذشته، اما هنوز تکلیف رئیس بعدی و زمان برگزاری انتخابات مشخص نشده است.

* وعده‌های پوچ مسئولان وزارت ورزش و جوانان
یکی از مسائلی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان چندین بار در مصاحبه‌های خود بر آن تاکید کرده‌اند، برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون‌ها یعنی پیش از به پایان رسیدن دوره ریاست کنونی است. محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش روز در دی ماه ۹۶ در این باره عنوان کرده بود: «بر اساس تحقق شعار قانونمندی و نظم بخشی سریع‌تر تلاش کردیم انتخابات فدراسیون‌هایی که دوره چهار ساله آنها به اتمام رسیده یا با سرپرست اداره می‌شوند را برگزار کنیم. سعی می‌کنیم مجمع انتخاباتی هر فدراسیون را قبل از اتمام دوره چهار ساله برگزار کنیم تا هیچ فدراسیونی نباشد که با سرپرست اداره شود.»

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز گفته بود: «هنر ما استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور است که تا حدود زیادی در آن موفق بوده‌ایم. ساماندهی امور فدراسیون ها و عدم اداره آنها با سرپرست از دیگر وعده‌های ما بود که در طول این مدت و بویژه در یک ماه گذشته انتخابات ۱۰ فدراسیون را برگزار کردیم و بزودی چند فدراسیون دیگر هم تعیین تکلیف می‌شود که این یکی از بزرگترین افتخارات ماست.»

با توجه به این صحبت‌ها، مشخص نیست چرا هنوز تکلیف فدراسیون‌های تنیس و انجمن‌های ورزشی با وجود پایان دوره چهار ساله ریاست مشخص نمی‌شود.

* نامزدها منتظر اعلام زمان انتخابات، وزارت به دنبال بازنشستگان و فوتبال
کارهای مربوط به ثبت‌نام نامزدهای ریاست دو فدراسیون انجمن‌های ورزشی و تنیس انجام شده و نفرات واجد شرایط برای حضور در آن مشخص شده‌اند. این در حالی است که هنوز وزارت ورزش زمان برگزاری انتخابات‌شان را اعلام نکرده است. ظاهراً موضوع اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حوزه ورزش و همچنین حاشیه‌های مربوط به برخی فدراسیون‌ها از جمله فوتبال و والیبال باعث شده که تمرکز اصلی وزارت ورزش روی آنها باشد و برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها فعلاً در ردیف دوم اولویت‌ها قرار بگیرد.

* زمان رأی آوردن مهم است یا زمان صدور حکم؟
با وجود آنکه انتخابات فدراسیون‌های تنیس و انجمن‌های ورزشی در اواسط آبان ۹۳ برگزار شد و شایسته و علیپور بر مسند ریاست باقی ماندند، اما حکم ریاست دوره جدیدشان در اواسط دی ماه توسط وزیر ورزش صادر شده بود. در این خصوص برخی معقدند که روز رأی آوردن روسا زمان آغاز ریاست آنها است و برخی دیگر نیز زمان صدور حکم را آغاز این دوره چهار ساله می دانند. در این باره باید به اساسنامه فدراسیون‌ها رجوع کرد، جایی که قانون می‌گوید که زمان شروع ریاست از زمان برگزاری مجمع بوده و هیچ ارتباطی به زمان صدور حکم ندارد.

* آخرین موضع وزارت ورزش
نزدیک به ۱۰ روز قبل محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش گفت‌وگویی در این باره با رادیو ورزش داشت. وی در مورد اتمام دوره چهار ساله علیپور و شایسته و ادامه به کار این دو در فدراسیون‌های مربوطه توضیح داد: «صدور احکام این دو در آذر ماه ۴ سال قبل بوده است. چند روزی فرصت داریم که تصمیم گیری شود و سرپرست تعیین شود.»

باید دید وزارت ورزش در نهایت چه تصمیمی درباره این دو فدراسیون خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.