نخستین رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی به صورت محصول محور در این صنعت روز شنبه در مرکز مهارتهای پیشرفته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و به همت بنیاد نخبگان استان در مشهد آغاز شد.

نخستین رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین ، دبیر اجرایی این رویداد ملیگفت: نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور در قالب نخستین رویداد محصول محور صنعت اسباب بازی برگزار شده و هدف آن جبران ضعف جدی موجود در بازار تولید داخلی اسباب بازی و ساخت محدود محصولات ایرانی در این زمینه، شناسایی ایده ها و حمایت از تولید گسترده است.

ابوالفضل عباس زاده افزود: با برگزاری نخستین رویداد استارت آپی اسباب بازی کشور تلاش می شود ایده پردازان در قالب گروههای چند نفره اقدام به ارائه ایده برای تولید اسباب بازی کنند. در این چارچوب برای نخستین بار به صورت همزمان امکان تولید نمونه اسباب بازی در محل برپایی رویداد فراهم می شود.
وی ادامه داد: 85 ایده پرداز در قالب 23 گروه سه تا شش نفره در این رویداد حضور یافته اند و دستاوردهای خود را ارائه می دهند. همچنین در حاشیه این استارت آپ کارگاههای کاربردی و آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار می شود.
او گفت: پنج گروه برگزیده از میان شرکت کنندگان در این رویداد به انتخاب داوران معرفی و همه آنها با ارائه تسهیلات حمایت می شوند. همچنین سه گروه از بین برگزیدگان می توانند بدون مراحل دیوانسالاری اداری، در محل مرکز رشد پارک فناوری خراسان مستقر شده و اقدام به فعالیت در این بخش کنند.
نخستین رویداد ملی استارت آپ اسباب بازی تا 30 آذرماه در مشهد ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، طی بررسیهای انجام شده گردش مالی اسباب بازی در بازار مشهد 700 میلیارد ریال می باشد که 90 درصد آن مربوط به اسباب بازیها وارداتی است. همچنین گردش مالی بازار سوغات در مشهد 38 هزار میلیارد ریال است. خراسان رضوی فاقد منابع نفتی برای ایجاد صنعت پتروشیمی است لذا واحدهای تولید اسباب بازی در این استان بسیار محدود و در حد صنوف تولیدی خرد هستند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.