معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر اساس نظارتهای صورت گرفته بر 16 واحد تولیدی صنایع غذایی این استان که از ذرت در تولید محصولات استفاده می کنند تاکنون مصرف ذرت دامی گزارش نشده است.

استفاده از ذرت دامی در صنایع غذایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، حامد محمدی روز سه شنبه افزود: از این تعداد شش واحد صنعتی در مشهد و نیشابور برای تولید فرآورده حجیم شده غلات بر پایه ذرت(یا همان پفک) از سازمان استاندارد پروانه گرفته اند و 10 واحد تولیدی نیز کنسرو ذرت تولید می کنند.

وی گفت: اداره کل استاندارد از طریق بازرسی و نظارتهای دوره ای بر مواد اولیه مصرفی این واحدها می تواند منشاء ماده اولیه تولید محصولات ذرت حجیم شده نظیر پفک را تعیین کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به خبرنگارایرنا گفت: امسال تاکنون 19 مرتبه از تمامی واحدهای تولیدی بازدید به عمل آمده و تاکنون مورد از استفاده از ذرت دامی مشاهده نشده است.
عباس اخگری افزود: در تولید فراورده این واحدهای تولیدی از بلغور ذرت خوراکی استفاده می شود که در بررسیهای بعمل آمده همگی دارای پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت هستند.
هزار و 700 واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی زیر نظر اداره کل استاندارد هستند که نیمی از آنان در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند. دو هزار و 350 پروانه اجباری و 300 پروانه تشویقی استاندارد برای محصولات این واحدها صادر شده است.
معاونت نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر فعالیت و تولیدات 800 واحد تولیدی صنایع غذایی در خراسان رضوی نظارت دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.