مازندران- دکتر سیدعباس موسوی در نشست رونمایی از سامانه الکترونیک بر دستیابی به اطلاعات قابل اعتماد برای اتخاذ تصمیم گیری درست در نظام سلامت تاکید کرد.

نیازمند اطلاعات قابل اعتماد در نظام سلامت هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست رونمایی از سامانه الکترونیک با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بابلسر با تاکید بر اینکه باید اطلاعات قوی و قابل اعتمادی را بر اساس تصمیم گیری درست در نظام سلامت داشته باشیم، گفت: اتخاذ سیاست تایید و اجرا، تنظیم مقررات، تربیت نیروی انسانی مناسب، توانمندسازی نیروی انسانی موجود، ارائه خدمات و جلوگیری از خدمات تکراری و کاهش هزینه ها از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید در نظام اطلاعاتی مبتنی بر حوزه سلامت وجود داشته باشند.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۶۸ برنامه توسعه و تکمیل پایش، میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در دولت الکترونیک، توسعه محتوا و خدمات الکترونیک به صورت معاملات دولت الکترونیک و سلامت الکترونیکی با پوشش همه ذینعفان، جزو وظایف دولت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی بر عوامل تهدیدکننده وضعیت سلامت افراد در حوزه اجتماعی، اقتصادی و بیولوژیک تاکید می کند، یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی بر شرایط کلی موجود در نظام سلامت، ورودی های نظام سلامت، سیاست ها، سازماندهی و زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی و منابع انسانی تاکید فراوان دارد.

موسوی با بیان اینکه باید همه شرکا و ذینفعان گرد هم آیند، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در این حوزه نداشتن زبان مشترک است که برای موفقیت در این طرح همه باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، سیستم چند لایه ای را برای ارائه خدمات دارد، گفت: نظام ارجاع روستاها در سراسر کشور وجود دارد و در شهرهای استان مازندران و فارس نیز اجرایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تشکیل آمایش دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، پیشرفت های خوبی داشته ایم، بطوریکه امروز در دنیا به عنوان یکی از کشورهای مورد توجه در حوزه سلامت شناخته می شویم.

موسوی با اشاره به اینکه همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند، یادآور شد: چنانچه با سیستم سنتی گذشته کار کنیم، نمی توانیم بسیاری از خدمات را ارائه دهیم و برای دستیابی به این امر، مستلزم ایجاد تغییراتی در حوزه سلامت هستیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.