۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 642514

وزارت ارتباطات در راستای برخورد با شماره‌های تلفن همراه مزاحم که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، رویه‌ای را در یک سال گذشته پیش کشیده که تاکنون منجر به قطع هزاران سیم‌کارت شخصی شده است.

۹۰ هزار سیم‌کارت مزاحم پیامکی قطع شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود، راه‌اندازی شده است.

بر این اساس مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارسال شماره پیامک‌دهنده به شماره پیامکی ۱۹۵ شکایت خود را گزارش کنند.

با توجه به فرآیند در نظر گرفته شده برای برخورد با مزاحمت‌های پیامکی، برای نخستین بار تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی (مزاحمت پیامکی) از مرز ۹۰ هزار خط گذشت.

با توجه به اینکه حدود یک ماه گذشته (هشتم دی ماه) این سامانه ۶۲ هزار و ۳۰۰ خط را مسدود کرده بود، اکنون می‌توانیم بگوییم که روند برخوردها در این یک ماهه ۴۵ درصد رشد داشته است.

این رشد چشم‌گیر نشان می‌دهد که برخورد سلبی با خطوط مزاحم به شکل قاطعانه‌تری در حال انجام است و وزارت ارتباطات بعد از اخطار و گلایه رئیس‌جمهور نسبت به حجم گسترده پیامک‌های تبلیغاتی، برخوردها را به شکل جدی‌تری در دستور کار قرار داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.