کاروان «رسانه انقلاب» در هفتمین ایستگاه به شهر قوچان رسید. کاروانی که هدفش بیان و اطلاع‌رسانی دستاوردهای شهرستان‌های خراسان رضوی در طول ۴۰ سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب می‌گذرد.

  مردم مشکلاتشان را با مسئولان در میان گذاشتند

به مانند اکثر شهرستان‌هایی که کاروان رسانه انقلاب میهمان آن‌ها بوده در شهر قوچان خبرنگاران بسیج رسانه استان میهمان مسئولان این شهر بودند. هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان در این جلسه با برشمردن مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب در سالیان گذشته امنیت و دموکراسی را از جمله این موارد بر شمرد و گفت: در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل شایانی داشته‌ایم که حتی قبل از آن مصداق آن‌ها را هم نداشتیم با این شرایط همه کشورهای دنیا ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در جهان پذیرفته‌اند.

وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم در بعد از انقلاب توجه به مناطق و روستاهای محروم بوده است. امروز عزم نظام بر این است که به همه نقاط دور افتاده نیز خدمت رسانی شود. فرماندار قوچان در ادامه به فعالیت‌های ورزشی در شهرستان قوچان پرداخت و گفت: در سطح شهرستان ما قبل از انقلاب سه فضای ورزشی بوده که این رقم در حال حاضر به ۸۰ فضای ورزشی افزایش یافته است. امروز در شهرستان قوچان حدود ۴۰۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته داریم. رجائی‌نیا گفت: ما قبل از انقلاب در قوچان هیچ واحد آموزش عالی نداشتیم که اکنون ۱۰ واحد آموزش عالی و دانشگاه داریم که در رشته‌های مختلف به دانشجویان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: در دهه فجر ۱۲۲ پروژه در شهرستان قوچان به بهره‌برداری خواهد رسید که ۴۵ درصد از این پروژه‌ها در مباحث اقتصادی و اشتغال‌زایی خواهد بود.

علی اکبر قوی هیکل رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه گفت: بنیاد مسکن یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و جزو اولین‌ها بوده؛ بر همین مبنا ما خدمات خوبی را به مردم داده‌ایم در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۵۱ طرح مصوب هادی داریم که از این تعداد ۴۶ طرح یا در حال اجراست یا به اتمام رسیده است، احداث ۶۶۰۵ واحد مسکونی و مقاوم‌سازی آن برای روستاییان و ۴۳۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های واجد شرایط در شهر قوچان از جمله دیگر اقدامات بنیاد در این سال‌ها بوده است.

   گازرسانی به ۱۱۸ روستا

غلامعلی مظفری رئیس شرکت گاز شهرستان قوچان با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب نه در شهر و نه در روستا به هیچ وجه طرح گازرسانی اجرایی نشده بود، گفت: از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان تاکنون به ۱۱۸ روستا گازرسانی شده است که با در نظر گرفتن صددرصد گازرسانی به شهر قوچان تاکنون ۸۲ و نیم درصد مردم از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند به طور خلاصه ۵۸۰۱۰ مشترک در شهر و روستا تاکنون داشتیم.

هادی بهمنیان رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی قوچان گفت: شرایط بهره‌مندی روستاییان شهرستان از آب، تا قبل از انقلاب ۸ درصد بود که این میزان تاکنون ۸۷ درصد افزایش یافته است، آمار منابع آبی قبل انقلاب ۶ منبع بود که این تعداد اکنون به عدد ۹۶ رسیده است. تعداد روستاهای بهره‌مند از آب شرب سالم ۶ روستا بود که اکنون به ۱۲۳ روستا افزایش یافته است. علی اصغر شعبانیان رئیس اداره مخابرات قوچان با اشاره به شرایط قبل و بعد از انقلاب در بحث ارتباطات گفت: تا سال ۷۶، چهار خط تلفن در دسترس مردم فقط در شهر قوچان بوده است و هیچ روستایی تلفن نداشت امروز این آمار به ۷۰ هزار خط تلفن فعال ارتقا یافته است این در حالی است که ۱۶۶ روستا از نعمت تلفن بهره‌مند شده که ۱۶۰ روستای آن تلفن خانگی دارند.

معاون ادره برق قوچان با قیاس شرایط فعلی این شهرستان با گذشته گفت: قبل از انقلاب کل شبکه توزیع ۲۰۰ کیلومتر بود که این میزان در حال حاضر ۲۰۰۰ کیلومتر است تعداد مشترکین ۷۴۹۰ بوده که اکنون به  ۷۷ هزار مشترک رسیده است در حوزه روستایی  ۱۶ روستا بوده که به ۲۰۸ مورد رسیده میزان پیک بار ۳ مگاوات ثبت شده که این شاخص الان ۵۷ مگاوات شده است. دکتر کارآمد رئیس شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز با اشاره به شرایط اسفبار این حوزه در قبل از انقلاب گفت: در سال ۵۷ تنها ۱۷ خانه بهداشت داشتیم که الان به ۸۷ خانه بهداشت فعلاً ارتقا یافته است. مراکز جامع سلامت ما از ۶ به ۲۷ رسیده تعداد پزشکان عمومی از ۳ به ۵۷ افزایش یافته با ۲۰ پزشک خانواده، تعداد پزشکان متخصص از یک یا دو مورد به ۵۶ متخصص ارتقا یافته است ضمن اینکه برای اولین بار ۴ متخصص اورژانس به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند این در حالی است که میزان پوشش واکسیناسیون ۹۹ درصد رسیده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قوچان نیز با اشاره به این موضوع که این سازمان مولود انقلاب است، گفت: در حال حاضر ۲۳ خانه عالم را در سطح روستاهای شهرستان داریم ضمن اینکه ۲۳ خانه قرآنی در سطح شهرستان فعال‌اند. هیئت‌های مذهبی شهرستان صاحب شناسنامه شده‌اند، کانون شاعران و مداحان شهرستان قوچان شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: اعزام روحانیان در مناسبت‌های سالانه به تعداد۱۰۰۰ نفر توسط اداره تبلیغات اسلامی انجام شده است، ۳۵ امام جماعت در مساجد فعالیت دارند و ۶۰ نفر از برادران و خواهران روحانی در مدارس فعال هستند.

برگزاری تریبون آزاد در بین اهالی شهرستان قوچان از جمله اقدامات بسیج رسانه در سفر به قوچان بود که در این تریبون مردم مشکلات و معضلات موجود در شهرستان را بیان کردند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به اعتراض کسبه چهار بازار به طرح یک طرفه شدن این خیابان‌ها و اینکه این طرح موجب کسادی بازار در این منطقه شده است در کنار مواردی همچون اعتراض به نداشتن رئیس در اداره ورزش و جوانان و مشکلاتی که برای ورزشکاران به وجود آمد اشاره کرد ضمن اینکه بیان معضلات درمانی و پزشکی برخی از شهروندان که خانواده‌های ایثاگر جانباز و معلول بودند و اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی را درخواست داشتند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.