نانو کپسولهای پلیمری محتوی مواد اکتان افزای بنزین با هدف بهسوزی بنزین در کشور تولید شد.

تولید نانو کپسولهای پلیمری در سبزوار با هدف بهسوزی بنزین در کشور

به گزارش قدس آنلاین، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تولید این نانو کپسول ها طی یک پروژه تحقیقاتی چهار ساله با هدف بهینه سازی مصرف سوخت برای نخستین بار در کشور صورت گرفت.

دکتر غلامعلی فرزی با تقدیر از حمایت های ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه موضوع اکتان افزاها برای بهسوزی بنزین در دستور کار وزارت نفت و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد، افزود: در این پروژه۲ اکتان افزا که مشکلات عملیاتی و یا زیست محیطی داشتند در داخل پوسته ای از پلیمر در مقیاس نانو،   طی فرایند فوق پیشرفته کپسوله شدند و پایداری و کیفیت این کپسول ها در حفظ و نگهداشت این اکتان افزاها بررسی شد.

استاد دانشکده مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه درصدد ثبت اختراع این دستاورد هستیم، افزود: همچنین نتایج و دانش فنی این  دستاورد فناورانه را به زودی در سطح ملی تدوین خواهیم کرد و آمادگی فروش دانش فنی در مقیاس صد تن در ماه را خواهیم داشت.

وی گفت:این دستاوردپژوهشی در قالب رساله دکتری اقای حمیدرضا عظیم دانشجوی دوره دکتری رشته مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه حکیم سبزواری با عنوان ” سنتز وبررسی نانو کپسولهای پلیمری محتوی مواد اکتان افزای بنزین" به پایان رسیده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.