یک فعال بخش خصوصی با انتقاد از عدم ارتباط صحیح میان دولت و بخش خصوصی برای گره‌گشایی از مشکلات گفت: شاید تحریم‌ها در بوجود آمدن مشکل نقش منفی ایفا کنند اما قطعا عوامل داخلی نیز تاثیرگذار بوده و به افزایش فشار دامن زده‌اند.

عوامل داخلی به فشار تحریم‌ها دامن می‌زنند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، میثم صنیعی‌فر فعال بخش خصوصی اظهار کرد: نگاهی گذارا به وضعیت فعلی اقتصاد ایران نشان می‌دهد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی برای ادامه فعالیت‌های خود با مشکلات جدی مواجه هستند و برای حل این مشکلات باید به سمت ایجاد تغییر و تحول در مبانی اقتصادی و صنعتی حرکت کرد.

به گفته وی شاید تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی نیز در به وجود آمدن مشکل برای فعالان صنعتی نقشی منفی ایفا کنند اما قطعا در این بین عوامل داخلی نیز تاثیرگذار بوده و به افزایش این فشار دامن زده‌اند.

این فعال بخش خصوصی با به اشاره به مشکلات این بخش در حوزه‌هایی مانند تامین اجتماعی و نظام مالیاتی، تصریح کرد: برای برطرف شدن این مشکلات به وجود آمدن یک رابطه کامل و همه جانبه میان دولت و بخش خصوصی بیشترین اهمیت را دارد اما متاسفانه بررسی این رابطه در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که نه دولت و نه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی نتوانسته‌اند این رابطه را به وجود بیاورند.

صنیعی‌فر با بیان اینکه اتاق باید رابط بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی مانند دولت و مجلس باشد، گفت: شرایط دشوار اقتصادی واحدهای صنعتی نشان می‌دهد رابطه قدرتمندی که باید، شکل نگرفته و اتاق نتوانسته مشاوره خوبی به دولت و مجلس ارائه کند، زیرا در صورتی که این اتفاق رخ داده بود بسیاری از دغدغه‌های باقی مانده امروز یا حل شده بود یا لااقل برنامه‌ای مشخص برای برطرف شدنشان به وجود می آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که اقتصاد ایران با آن رو به روست به نظر می‌رسد اتاق بازرگانی با توجه به جایگاهی که دارد باید به سمت تقویت جایگاه خود پیش رفته و تلاش کند در جریان چانه زنی با دولت و نهادهای اجرایی دغدغه‌های بخش خصوصی در حوزه‌هایی مانند نرخ ارز، مالیات، تامین اجتماعی و دیگر حوزه‌ها را حل کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.