معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن مشهد، دولت باید در هزینه‌های ناشی از جلوگیری و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی با شهرداری مشارکت کند.

لزوم مشارکت دولت در هزینه‌های جلوگیری از شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد گفت: با توجه به وجود امکانات و ظرفیت‌های متعدد در مشهد، این کلانشهر کانون مهاجرت افراد از شهرها و روستاهای مجاور و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر شده، بنابراین، ضروری است دولت در هزینه‌های ناشی از جلوگیری و شکل‌گیری این سکونتگاه‌ها با شهرداری مشارکت کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: همکاری بین بخشی دستگاه‌های مؤثر در جلوگیری از تشکیل بنگاه‌های املاک غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آن‌ها در این زمینه دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: تشکیل مجتمع قضایی ویژه زمین و مسکن برای تسریع و رسیدگی به فعالیت‌های حقوقی نیز می‌تواند در کاهش اثرات این معضل مؤثر باشد.

حسین‌نژاد به تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های آمایش ملی اشاره کرد و گفت: این برنامه تضمین‌کننده بهینه‌سازی توزیع جمعیت بوده و موجب جلوگیری از تمرکز جمعیت و امکانات در شهرهای پرجمعیت کنونی است که این امر می‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تشکیل نهادهای محلی برای نظارت برساخت و سازهای غیرمجاز، وجود سیاست‌های تشویقی توسط دولت برای ماندگاری جمعیت در روستاها و ارائه تسهیلات بانکی به روستاها از راهکارهایی است که اجرای آن سبب کاهش و حذف تدریجی سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.