رئیس سازمان بهزیستی گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی از تیرماه به این سازمان پیوسته‌اند که هنوز برای پرداخت عیدی آنها تأمین اعتبار نشده است.

 عدم تأمین اعتبار برای عیدی ۵۰۰ هزار مددجوی بهزیستی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان گفت: با بررسی‌های انجام شده در سطح تهران حدود ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابان جز اتباع غیر ایرانی هستند و تنها ۳۰ درصد از آنها ایرانی هستند و در سطح کشور نیز ۵۶ درصد از آنها خارجی هستند.

وی ادامه داد: ساماندهی کودکان کار امری اجتماعی است و نیازمند همکاری همه دستگاه از جمله وزارت کشور، قوه قضائیه، بهزیستی، شهرداری‌ها، حمایت‌های مردم و سازمان‌های مردم نهاد است و با این وجود در تلاش هستیم تا بر اساس دستور وزیر رفاه، ساماندهی کودکان در تهران و البرز را قبل از ایام نوروز عملیاتی کنیم.

قبادی دانان گفت: بهزیستی آمادگی هرگونه همکاری را با دستگاه‌ها دارد و بودجه و تمهیدات لازم را نیز در دست دارد، به علاوه امیدواریم در ماههای ابتدایی سال جدید نیز طرح ساماندهی این کودکان در سطح کشور انجام شود.

وی با اشاره به برخی باندها در گسترش کودکان کار خیابانی اظهار داشت: متأسفانه برخی باندها در این زمینه وجود دارند که امیدواریم با تلاش قوه قضائیه موفق به مقابله با آنها شویم.

قبادی دانا در خصوص عیدی مددجویان تصریح کرد: مددجویان بهزیستی به دو بخش تقسیم می‌شوند، برخی از آنان قبل از تیر ۹۷ به سازمان پیوسته و بخشی از آنان پس از تیر شامل مجموعه بهزیستی شده‌اند. عیدی آنان که پیش از تیر ۹۷ شامل مجموعه شده‌اند پرداخت شده و برای قسمت دوم که پس از تیر به سازمان پیوستند که حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده‌اند، هنوز تأمین اعتبار نشده است.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تأمین اعتبار و پرداخت عیدی مددجویان اهتمام داشته و امیدواریم تا پیش از ایام نوروز موفق به پرداخت آن شویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.