قزوین_ مریم نخستین گفت: ۸۱/۰۲ درصد از بودجه شهرداری محمدیه تحقق یافته است.

۸۱/۰۲ درصد از بودجه شهرداری محمدیه تحقق یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سومین نشست خبری شهردار، اعضای شورا با اصحاب رسانه و معتمدین شهر محمدیه در صحن شورای اسلامی شهر محمدیه برگزار شد.

مریم نخستین شهردار  محمدیه در این مراسم گزارشی را از عملکرد شهرداری و شورای شهر ارائه داد و اظهار داشت: تعدادی از پروژه ها از جمله پارک قائم به صورت نیمه کاره متوقف شده بود و با همت اعضای شورای اسلامی شهر این پروژه به بهره برداری می رسد و تلاش داریم این امر در هفته آینده محقق شود.

وی افزود: تعدادی از پروژه ها از جمله بازپیرایی منطقه سه در چند ماه گذشته کنگ زنی شده است و در چند روز آینده به بهره برداری می رسد و پروژه ها، پروژه های متعددی هستند و کنگ زنی ها در سالجاری و سال آینده صورت می گیرد.

شهردار محمدیه عنوان کرد: تعامل مناسبی با رسانه ها داریم.

نخستین با اشاره به عملکرد سالجاری شهرداری محمدیه یادآور شد: شهرداری محمدیه همچون سایر شهرداری ها سال پردغدغه و سختی را پشت سر گذاشته است و به واسطه شرایط اقتصادی که به شهرداری ها حاکم است شهرداری محمدیه از این قاعده مستثنی نبوده و شرایط مالی خوبی نداشته ایم؛ ما با استقبال شهروندان در پرداخت عوارض روبرو بودیم که این امر نشان می دهد که مردم به ما اعتماددارند و مسولیت ما را در شهرداری و شورای شهر سنگین تر می کند.

وی اضافه کرد: در حوزه مالی سعی کردیم که مطالبات خود را از دستگاه های دولتی از جمله اداره راه و شهرسازی، بحران احصاء کنیم و درآمدهای مناسبی را از این ردیف ها دریافت کردیم؛ شهروندان عوارض های مناسبی را پرداخت کردند.

شهردار محمدیه اضافه کرد: در حوزه وصول از محل ارزش افزوده، ۹۶/۰۸درصد توانستیم درآمد کسب کنیم و در بخش وصول عوارضات، میزان پرداخت عوارضات صدرصد بوده است و کمک سازمان شهرداری ها در سالجاری کمک انجام نشد و در این بخش ۱۳ درصد درآمد حاصل کردیم؛ در فروش زمین ۸۲/۵ درصد تحقق فروش زمین داشته ایم و تعدادی از پلاک هایی که برای فروش گذاشته شده بود با مشورت اعضای شورای شهر سعی کردیم خام فروشی نکنیم و ارزش افزوده برای آن ایجاد کنیم و در سال آینده فروش داشته باشیم.

نخستین بیان کرد: وصول عوارضات محلی تا دهم اسفندماه سالجاری، ۷۴/۵درصد تحقق بودجه صورت گرفته است که ۱۱/۵ میلیارد تومان توانستیم عوارضات محلی از شهروندان کسب کنیم؛ در مجموع از  بودجه ۵۱ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری محمدیه، ۴۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردیم و  حدودا ۸۱/۰۲ درصد بودجه تحقق یافته است.

وی گفت: در بودجه سال آینده، بودجه ای که به شورای شهر اعلام شده برابر ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که بودجه مصوب ۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که این میزان به غیر از بودجه سازمان حمل و نقل است و در مجموع ۷۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری محمدیه اعلام می شود.

شهردار محمدیه ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ردیف های درآمدی و مشارکت شهروندان استفاده کنیم.

نخستین اظهار داشت: یکی از راه های درآمدی برای شهرداری محمدیه در سال آینده این است که امیدواریم بالغ بر ۸۰ درصد بتوانیم تحقق بودجه را در منطقه هفت داشته باشیم؛ این منطقه جزو مناطقی است که باید به صدور پروانه برسد و طی ماه های گذشته ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای آب و فاضلاب این منطقه با اداره آب و فاضلاب تعامل صورت گرفته است و امیدواریم برای سال آینده این منطقه را برای صدور پروانه در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: پروژه های سرمایه گذاری در شهر محمدیه مشکلاتی را داشته که یکی از پروژه ها بیتا کیش بوده است که ۳۶ باب از مغازه های این پروژه متعلق به شهرداری است؛ اگر این مشکلات حل شود می توانیم در پرداخت بدهی ها از همین مغازه ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.