بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار تا ۴ سال آینده بازنشسته می شوند.

بازنشستگی ۲ هزار کارمند آموزش و پرورش سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از امسال برنامه ریزی شود تا سالانه ۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پسرانه و دخترانه سبزوار جذب دانشجو داشته باشیم.

علی سبحانی فر در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: تا پنج سال آینده ۴۵۰ هزار کارمند آموزش و پرورش در کشور بازنشسته می شوند و باید در این جلسات برنامه ریزی های صحیحی داشته باشیم تا در آینده شهرستان سبزوار اثر گذار باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش باید به سمت و سوی رشته های کاربردی و عملیاتی برود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رشته های تحصیلی ما در سال های گذشته به گونه ای بود که فارغ التحصیلان آموزش و پرورش و دانشگاه استخدام دولت می شدند ولی امروز دولت درب استخدامی ها را بسته است.

سبحانی فر افزود: رشته های مدارس و هنرستان ها باید شاخص هایی مانند: کاربردی، مهارت و کار و دانش را داشته باشد تا به اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان کمک کند.

او گفت: شورای آموزش و پرورش جایگاه قانونی و رسمی دارد که همه مصوبات قابل اجرا است بنابراین اعضای این شورا باید در راستای آینده جوانان کشور برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران معلمان فنی و حرفه ای گفت: براساس نیازسنجی افراد باید در مدارس هدایت شوند و به سمت و سوی رشته های کاربردی بیایند.

منبع: صداوسیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.